No 2008. gada 22. aprīļa līdz 25. maijam Rīgas Latviešu biedrības nama Baltajā zālē apskatāma portretu izstāde "Impromts".

Internetā bieži nevar sastapt fotogrāfu pārbaudes testus un tādēļ nav viegli noskaidrot cik tad labs fotogrāfs jūs esat. Ja kādreiz bija jāorientējas visādās filmiņās, ķimikālijās, attīstīšanas procesos un tamlīdzīgās lietās (ko joprojām māca Latvijas foto skolās), tad tagad laiki ir mainījušies un kārtīgam fotogrāfam vajadzētu ne tikai mācēt nofotografēt visu pareizi, bet arī apstrādāt un pat sagatavot drukai. Tātad daudz lielāka nozīme ir izprast digitālo procesu un tehnoloģijas, kas nepieciešamas attēla radīšanai.

Carl Zeiss ZV ClassicCarl Zeiss prezentējis speciālo limitēto objektīvu sēriju ar trīs dažādiem fokusa attālumiem Hasselblad V sistēmai. Šī speciālā sērija nosedz trīs vispopulārākos fokusa garumus šajā sistēmā: platleņķa klasiskais Distagon T* 4/50 ZV, universālais makro objektīvs Makro-Planar T* 4/120 ZV un populārais portretu objektīvs Sonnar T* 4/180 ZV. Katrs objektīvs saņem sertifikātu ar partijas numuru un tie tiek piegādāti ādas maisiņā un atraktīvā prezentācijas kastē. Katras markas objektīvi ir tikai 1000 gb., tādēļ tie visiem nepietiks. Šie objektīvi būs pieejami maijā.

Adobe TVŠodien tiek palaists Adobe TV kā bezmaksas tiešsaistes video resurss par Adobe produktiem. Tur ir 4 kanāli, kas paredzēti fotogrāfiem, dizaineriem, video profesionāļiem un izstrādātājiem.

Internetā ir pieejamas ļoti daudz grāmatas par fotografēšanu digitālā formātā. Cik no tām ir legālas un cik nelegālas, nav ne jausmas, bet tā ir vismaz kāda iespēja gūt fotogrāfiem papildus zināšanas.

Tā vien liekas, ka digitālajā laikmetā visu precīzāk var izdarīt ar elektroniku, tai skaitā arī asuma ieregulēšanu modernajos fotoaparātos. Tomēr kāds fotogrāfs nonācis pie slēdziena, ka ar manuālo fokusēšanos ir iespējams precīzāk iestādīt asumu nekā ar autofokusu.

Daudzi droši vien atceras "Dove evolution" vīrusa reklāmas rullīti, kas klīda apkārt internetā kā vīruss. To paspēja apskatīties nevis tūkstošiem, bet miljoniem cilvēku un "Dove" bez maksas ieguva labu reklāmu. Tagad Krievijas kompānija uztaisījusi iepazīšanās portāla reklāmu kā parodiju par šo "Dove" reklāmu, kur tiek apgalvots, ka Krievijas sievietēm Photoshop nav vajadzīgs.

Scalado

Scalado AutoRama programmatūra tagad būs jaunajos high-end mobilajos telefonos Sony Ericsson SO905iCS ar 5 megapikseļu fotoaparātu.

Scado ir vadošā kompānijas, kas piedāvā attēlu programmatūras tehnoloģijas bezvadu iekārtām. Kompānija saņēma apstiprinājumu, ka viņu izstrādātā automātiskā panorāmas veidošanas programmatūra Scalado AutoRama un CAPS imaging programmatūra tiks iekļauta jaunajos Sony Ericsson 5 megapikseļu mobilajos telefonos SO905iCS. Tas ir pirmais šāda tipa komerciālais telefons, kas spēj salīmēt panorāmas automātiski. No 10 attēliem ir iespējams izveidot 360 º panorāmas attēlu, kas ies pa riņķi.

Vairāk par šo Scalado produktu lasiet mājas lapā scalado.com.

Parasti internetā ieraugiet kādu skaisti apstrādātu bildi un neziniet kā tas ir panākts. Tiek tērēts daudz laika, lai to noskaidrotu un atrastu. Ja esat pārliecināts, ka efekts ir panākts ar Photoshop apstrādes palīdzību, tad lai atvieglotu meklēšanu, piedāvājam iepazīties ar labāko 100 Photoshop efektu apkopojumu: photoshoproadmap.com/Photoshop-blog/wonderful-photo-effects-photoshop-tutorials

Domājot par Bērnu tiesību un aizsardzības dienu, Cēsu pilsētas Jauniešu dome jau 5.gadu izsludina konkursu, aicinot visus jaunos Latvijas māksliniekus (vecumā no 13-23 gadiem) izstrādāt darbus par tēmu "Dzīvot šodienai, neaizmirstot par rītdienu". Konkursa žūrijas komisija darbus vērtēs šādās kategorijās: video, radošie raksti, tēlotājmāksla, foto, digitālā fotomāksla. Darbi jāiesniedz līdz 9.maijam Cēsu pilsētas domē (adrese: Raunas iela 4, Cēsis, LV-4100), radošos rakstus var sūtīt uz e-pastu Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.. Darbiem jāpievieno informācija par autoru datorrakstā: vārds, uzvārds, vecums, vecuma kategorija (13-17 vai 18-23), pilsēta, rajons, adrese, e-pasts, tel.nr.).