Daudzi varbūt sākumā piereģistrēsies un nesapratīs kādēļ viņu bildes nevienam nevajag. Nu mēģiniet iejusties tā pircēja ādā un iztēloties kur viņš tādu bildi varēs likt. Nedaudz pastāstīšu no savas pieredzes: parasti bildes pērk dizaineri (lielākā daļa), reklāmas cilvēki un tamlīdzīgi. Tās bildes aiziet Web lapām, brošūrām, prezentācijām, grāmatām, peļu paliktnīšiem un daudz kam citam, kur var izmantot bildes. Līdz ar to šajās bildēs ir jābūt kādai idejai vai viņai ir jābūt vienkārši skaistai. Visvairāk tiek pārdotas bildes:

- ar biznesa cilvēkiem (nepieciešama parakstīta katra cilvēka atļauja, kura seja redzama fotogrāfijā);
- objekti bez fona (balts fons). Parasti makro uzņēmumi vai tuvplāns;
- konceptfoto, piemēram, attīstība, mērķis, karjera, izglītība, panākumi, plānošana, inovācija, komunikācija, precizitāte, kontrole, stress, vienošanās, ideja, jaunumi, ziņojums, sapņi, draudzība, darbs, trakas lietas, drošība, risinājums, būt vadībā, atklāšana, virziens, piedzīvojumi, nākotne, pēdējais termiņš utt.;
- aktuālas fotogrāfijas ir arī par šādām tēmām - telekomunikācija, bizness, tirdzniecība, finanses, tieslietas, komandas darbs, finansu vai biznesa darījums, risks, ēdamais, ceļojumi, transports, fitness, sports, ģimene, māja, svētki u.c.;
- vektorgrafikas attēli un ilustrācijas;
- background, wallpaper, jeb fona attēli

Papildus var izlasīt šo un šo.

Bildēm jābūt košām, gaišām, krāsainām ar pareizu fokusu, bet nekādā gadījumā nepārcentieties apstrādājot ar Photoshop. Ja fotografējat cilvēkus, tad lai tie ir laimīgi un smaidīgi. Liela nozīme visbiežāk ir tam, kā izskatās fotogrāfijas mazā piktogramma (thumbnail), ko pircējs ierauga pirmo. Tādēļ pirms ievietojat bildi pārdošanā, mēģiniet samazināt un apskatīties vai viņa būs pievilcīga pircējiem un vai tur varēs kaut ko vispār saskatīt. Nav labi savā pārdodamo bilžu sarakstā glabāt sliktas bildes, jo tas pazeminās pārdodamo bilžu skaitu – labāk mazāk fotogrāfijas, bet kvalitatīvākas.

Liela uzmanība ir jāpievērš atslēgas vārdiem. Pēc tā pircējs meklē sev vajadzīgo bildi. Jo vairāk atslēgas vārdu, jo labāk. Parasti ierobežojums ir 50 vārdi. Tiem ir jāapraksta viss, kas redzams fotogrāfijā. Dažās fotobankās ir arī speciāla sadaļa, kur var apskatīties ne tikai populārākās fotogrāfijas, bet arī populārākie atslēgas vārdi – tas, kas visvairāk tiek meklēts. Es ieteiktu vienkārši atrast kādas pāris līdzīgas fotogrāfijas un no tām sakopēt vajadzīgos atslēgas vārdus, bet obligāti pievienojiet vismaz 25% savus atslēgas vārdus (lai atšķirtos no pārējiem). Ja strādāsiet ar vairākām fotobankām, tad ērti ir salikt visas bildes vienā mapītē un tad Excel tabuliņā savadīt visus datus – bilžu nosaukums, īss apraksts un atslēgas vārdi.

Sekojiet līdzi forumiem, kur ir speciāla sadaļa Photo Requests. Ja redzat, ka kāds meklē tieši to kas jums ir vai kaut ko līdzīgu, tad noteikti piedāvājiet. Piedalieties diskusijās, kas palielinās jūsu popularitāti. Ja ir konkursi, tad arī piedāvājiet bildes, kas ir kā bezmaksas reklāma un ja vinnēsiet, tad vispār bizness ies uz augšu ;-).

Atcerieties, ka katrā fotobankā ir savi klienti un katrā no tām var tikt pārdotas pavisam savādākas bildes. Bet viens tomēr ir kopīgs – tām jābūt reklāmas bildēm, tā lai tās var kaut kur izmantot nevis ielikt mājas albūmā.

Papildus variet izlasīt šo rakstu "Getting into the Groove".
Regulāri analizējiet labākās bildes konkrētajā lapā, piemēram, iStockphoto.

Un beigās iedošu pāris adreses uz fotogrāfu darbiem no kuriem varat mācīties (ko noteikti vajadzētu darīt), lai varētu pelnīt pāris tūkstošus mēnesī:
abu
lisegagne
matka_Wariatka
kcline
ronbloom
tyndyra – latviete, kas ar 16 bildēm nopelnījusi krietnu naudas summu ;-)
webking
kiankhoon
FANDER09
hidesy – šai pievērsiet īpašu uzmanību, jo viņa sev principā ir nopelnījusi jaunu māju. Sāka viņa 2 gadus atpakaļ ar Olympus C-750, tad pārgāja uz Canon 300D, tad Canon 1Ds Mark II, bet tagad jau fotografē ar Canon 1Ds Mark III.

Bet noteikti atrodiet savu lauciņu, kurā darboties un esiet tajā pats labākais.