shortcutpreview photoshopNevienam nav noslēpums, ka ar taustiņu kombinācijām var daudz ātrāk izpildīt dažādas operācijas nekā to pašu spaidīt ar peli zem visādām izvēlnēm. Tādēļ, lai optimizētu savu darbu, būtu jāiemācās kādas standarta taustiņu kombinācijas - vismaz tās operācijas, ko lietojat ikdienā. Sākumā būtu labi, ja jūs izdrukātu šīs taustiņu kombinācijas un nepieciešamības gadījumā paskatītos kā tad īsti bija.

Daudzi fotogrāfi, kas strādā ar komercfotogrāfiju vai vienkārši ar attēlu montāžu, droši vien ir saskārušies ar fona izgriešanu un divu kadru savietošanu. Iespējams daudzi mēģina pārdot savas fotogrāfijas un īsti neizprot kādēļ viņa fotogrāfijas uz izgrieztā (baltā) fona netiek pieņemtas uz tirdzniecību un visu laiku brāķējas. Tur gan var būt vairāki iemesli, bet pamatā nopietnākais iemesls ir tieši nepareizi izgrieztās attēla malas. Tad nu šajā video pamācībā sapratīsiet vienu no galvenajām problēmām - robainās attēla malas.

Iespējams daudzi, kas apguvuši Photoshop programmas lietošanu, ir sapratuši, ka ar Action Script palīdzību ir iespējams panākt daudzu procesu vienkāršošanu. Tātad standarta operācijas var ierakstīt šajā Action Scriptā un nākošo reizi to tikai palaist, lai izpildītu virkni šo standarta operāciju. Jau bijām publicējuši dažus Action Skriptu paraugus: Photoshop action skripti dažādu efektu iegūšanai un 40 Photoshop action skripti speciāliem efektiem. Tagad papildināsim kolekciju ar vēl 667 bezmaksas action skriptiem.
pludināta dabaParasti dabas skatu fotogrāfi izmanto statīvus, spoguļa pacelšanu, trosītes un vēl visādas metodes, lai fotogrāfija iznāktu perfekti asa un kvalitatīva. Toties ir arī tādi, kas darbojas pretēji visiem ierastajiem standartiem un rezultāti sanāk visai savdabīgi. Šoreiz fotogrāfs Alain Briot dalās ar savu pieredzi dabas skatu pludināšanā, lai tas izskatītos mākslinieciski.
Hromatiskās aberācijasVisticamāk daudzi šādu terminu dzird pirmo reizi un nemaz nav lietas kursā, ka viņu digitālais fotoaparāts nespēj dot ārā ideālu bildi un tai nepieciešama korekcija pēc tam ar Photoshop palīdzību. Šī problēma aktuāla palika digitālo fotoaparātu ēras laikā, jo digitālie fotoaparāti ir jūtīgāki pret infrasarkano gaismu. Ja kādam interesē uzzināt kaut ko vairāk par šo problēmu, tad jau bijām publicējuši lielisku saiti ar visādiem foto defektiem, kas ļaus saprast šīs problēmas būtību. Kā jau rakstīts, tad visbiežāk ir rozā un zilā hromatiskā aberācija, kas parasti parādās pie plaši atvērtas diafragmas. Tomēr tās nav vienīgās krāsas, jo ir vēl zaļganzila, dzeltena, sarkana, zaļa, violeta, lillā un daudz citas mistiskas krāsas. Tā rodas arī no pašiem dārgākajiem objektīviem un no tā nav iespējams izvairīties fotografējot. Parasti šo hromatisko aberāciju var redzēt liela kontrasta vietās, kur strauji mainās gaišais uz tumšo. Pievienotajā bildes paraudziņā redzat, ka jābūt tikai melnai un baltai krāsai, bet pārejas vietās parādās dīvainas krāsas, kurām tur nav jābūt. Tātad vienā bildē var būt ne tikai vienas krāsas hromatiskā aberācija, bet ļoti daudzkrāsaina.
Šķībs horizontsParasti fotogrāfiem iesācējiem taisns horizonts neliekas svarīgi un viņi nemaz tam nepievērš uzmanību. Tomēr paiet laiks un atrodot bildi arhīvā tā liekas laba, bet visu sabojā šķībais horizonts. Arī profesionāļiem reizēm nesanāk nofotografēt taisnu horizontu attēlos, kur tas būtu svarīgi. Iemesli tam var būt dažādi, piemēram, kompozicionāli liekas, ka iešķībs horizonts varētu būt labāk, vai arī bijuši sarežģīti laika apstākļi un nofotografēt ar taisnu horizontu ir bijis ļoti grūti vai pat gandrīz nereāli. Arī pievienotajā attēlā varat redzēt, ka kompozicionāli it kā šķībais horizonts netraucē dēļ šķībās bākas, bet tomēr var to horizontu arī taisnot. Vēl fotografēšanu apgrūtināja tas fakts, ka praktiski nebija iespējams normāli fotografēt dēļ vētras, kas tobrīd plosījās - tātad ļoti grūti bija saskatīt kaut ko fotoaparāta actiņā un arī burbuļ līmeņrāži īsti nepalīdzēja. Ko tad var darīt ar šādu attēlu?
Reizēm bildēs ir kādi lieki objekti - tūristi, pleķi, zari vai kas traucējošs, ko vajadzētu likvidēt no bildes. Ir daudz un dažādas metodes, jo katra situācija ir savādāka, bet ja apgūsiet pāris metodes, tad jau pamazām sistēma būs skaidra un varēsiet katru reizi pielietot piemērotāko metodi. Cerams šī nelielā video pamācība būs noderīga:

HDR rezultātsJa kādu laiku atpakaļ publicējām saiti uz Smashing žurnālu par modeļu retušēšanu, kas ieguva visai lielu atsaucību un to Latvijā pārpublicēja ļoti daudzi resursi, tad visticamāk arī šīs pamācības būs ļoti noderīgas mūsdienu fotogrāfiem, kas piestrādā pie savām fotogrāfijām ne tikai fotografēšanas brīdī, bet arī veic pēcapstrādi, kas nereti aizņem pat vairāk laika nekā pati fotografēšana.
zobu balināšanaViens no standarta portreta apstrādes posmiem ir zobu balināšana. Ja to dara nepareizi, tad var redzēt šo nedabīgo procesu un tādēļ arī šai apstrādei jāpieiet rūpīgi. Iespējams, ja esat iegādājies Adobe Photoshop Elements 7, tad tur jau ir paredzēta speciāla funkcija zobu balināšanai, bet ja lietojat standarta Photoshop, tad tāda standarta apstrādes rīka nav un jāmēģina izlīdzēties ar to kas ir.
Nitro photoshopParasti interesanti paskatīties kāda ir izejas fotogrāfija un kāda ir apstrādātā, jeb gala fotogrāfija. Reti, kad tiek atklāti noslēpumi kā tas panākts un arī šoreiz nav zināms kas apstrādātājs, kas pasūtītājs utt., bet rezultāts visai interesants. Pat nevar teikt, ka pārāk daudz apstrādāts, ja nebūtu redzams oriģinālā fotogrāfija. Tomēr te var redzēt cik liela nozīme ir nevis fotogrāfam, bet tieši fotogrāfiju apstrādātājam. Bildi ja neredzat pilnā izmērā, tad mēģinat atvērt jaunā logā.