Fotogrāfs mūsdienās parasti gūst ienākumus jau no gatava produkta. Tātad viņam ir jāmāk arī apstrādāt šo fotogrāfiju vai uzticēt to izdarīt kādam citam speciālistam. Vai jūs joprojām strādājat ar negatīviem un tos atrādiet klientiem? Tad ar jums pavisam bēdīgi. Arī gadījumos, ja jūs rādāt RAW (neapstrādātus) failus, tas tikai bojā jūsu biznesu. Profesionāla fotogrāfa darbs mūsdienās vairs neaprobežojas tikai ar nofotografēšanu.

Ir jāspēj pasniegt lietas interesantā veidā, lai klientam nebūtu vēlme meklēt ko labāku. Šodien katrs var paņemt digitālo aparātu un nofotografēt, bet tas nav gala produkts un tādēļ jāparāda klientam atšķirības par ko viņš attiecīgi arī samaksā. Tādēļ varbūt šīs nelielās pamācības palīdzēs jums uzlabot savu foto biznesu.

  • Cilvēkiem patīk vienoties un dabūt to, kas visiem ir. Bet ja izveidojiet kompleksu piedāvājumu, tad tas atvieglotu pirkšanas/pārdošanas procesu un nebūtu jākaulējas. Klients uzreiz var redzēt ko piedāvājat un izvēlēties to, kas viņam piemērotāks un cenas ziņā izdevīgākais.
  • Netirgojiet mazas partijas, bet veidojiet kompleksu piedāvājumu. Arī ja runa ir tikai par vienu fotogrāfijas pirkšanu, tad piedāvājiet divas jau par izdevīgāku cenu. Arī ja cilvēkam vajadzēs tikai vienu, tad viņš būs iepriecināts iegādāties divas fotogrāfijas par nedaudz lielāku cenu nekā maksātu viena.
  • Tirgojiet ko vērtīgāku par vienkārši fotogrāfiju. Ko klients darīs ar fotogrāfiju mājās? Ierāmēs, pieliks pie sienas, vai ieliks albumā? Piedomājiet par "pievienoto vērtību".
  • Ja klients vienreiz ir iegādājies pie jums fotogrāfijas, tad nedomājiet, ka viņš to darīs regulāri. Tādēļ ik pa laikam vajag atgādināt par sevi, rīkojot dažādas akcijas, reklāmas kampaņas utt. To vislabāk darīt kādā klusajā periodā, kad jums nav tik daudz darba. Piemēram, ja esat notirgojuši drukātās versijas fotogrāfijas, tad pēc gada varat piedāvāt šiem klientiem iegādāties atkal tās pašas fotogrāfijas par pusi cenas. Kaut kādas kāzu fotogrāfijas varētu klientus ļoti iepriecināt, ja tiek piedāvāta iespēja iegādāties vēl teiksim uz kaut kādu sudraba kāzu jubileju vai vienkārši papīra kāzu jubileju tās pašas fotogrāfijas par labu cenu.
  • Izmantojiet svētkus dažādām akcijām, piemēram, Valentīna dienas fotosesiju par puscenu jaunlaulātajiem vai kaut kā tā. Bet to visu vajadzētu sākt piedāvāt laicīgi. It kā sezonas akcijas no vienas puses ir labi, bet no otras puses vajag skatīties, lai sezonā, kad tā jau daudz kāzu, jūs vēl nepiedāvājat atlaides.
  • Gadā saplānojiet kādas konkrētas dienas, kad jūsu klienti var satikt jūs kādā noteiktā vietā vai pasākumā.
  • Labākajiem klientiem piedāvājiet kādus papildus bonusus, piemēram, kādu bezmaksas fotosesiju.

Un nobeigumā neliels stāsts par Pablo Pikaso (Pablo Picasso). Viņš sēdējis kādā kafejnīcā un pusdienojis ar draugu. Tad pienākusi kāda kundzīte un jautājusi vai Pikaso nevarot kaut ko izveidot no viņas salvetes, un par darbu viņa būtu priecīga arī samaksāt. Pēc dažām minūtēm Pikaso atdeva pārveidoto salveti un izrakstīja rēķinu par vairākiem tūkstošiem dolāru. Pēc neliela šoka kundzīte jautāja kādēļ tik dārgi par dažu minūšu darbu. Pikaso uz to mierīgi atbildēja, ka cena nav balstīta uz dažu minūšu darbu, ko viņš patērēja, izveidojot šo mākslas darbu. Cena veidojas no vairāku gadu studijām, izglītību, treniņiem un talanta izkopšanu. Beigās kundzīte laimīgi samaksāja prasīto cenu.

Tādēļ skatieties tālredzīgi un pakalpojuma cenu rēķiniet uzmanīgi, ietverot visas neredzamās izmaksas.