No 4. līdz 28. oktobrim Latvijas Fotogrāfijas muzejā aplūkojama Kanādā dzīvojoša poļu izcelsmes fotogrāfa Andžeja Macejevska (Andrzej Maciejewski) darbu dubultizstāde.
Muzeja 2. stāva izstāžu zālē aplūkojami darbi no fotogrāfiju sērijas "Ēdenes dārzs" (Garden of Eden). Izstādē redzamie darbi ir fotogrāfijas/klusās dabas, kuras tapušas autoram izmantojot glezniecības vecmeistaru gaismēnu un kompozicionālos paņēmienus. Tomēr vērīgāk ielūkojoties fotogrāfijās, pamanāms, ka klusās dabas rūpīgi veidotas no lielveikalā pirktajiem augļiem un dārzeņiem un tie joprojām ietīti oriģinālajos celofāna iepakojumos vai aplīmēti ar to izcelsmes identifikācijas uzlīmēm. Tādēļ izstādē redzamo fotogrāfiju nosaukumus veido informācija, kas nolasāma no darbos izmantoto augļu augļu un dārzeņu identifikācijas uzlīmēm, piemēram "Klusā daba ar 4024(ASV), 4040 (Hondurasa) un 4030 (Meksika)". 2011. gada februārī pabeigtais fotoprojekts "Ēdenes dārzs" ir kā autora reakcija uz 21. gs. sabiedrībā valdošajiem standartizācijas procesiem.
Savukārt 3. stāva izstāžu zālē skatāmas fotogrāfijas no sērijas "Laika ziņas" (Weather Report), ko veido dokumentālās fotogrāfijas uzņemtas ar autora paša uzbūvētu 1,83 x 1,83 x 3,48 metrus lielu ieejamu camera obscura, kurā iebūvēts augstas kvalitātes objektīvs un izmantoti liela izmēra krāsu transparenti. Pateicoties tam, autora darbos saskatāmas vissīkākās detaļas. Visos izstādē redzamajos attēlos apskatāms vienas un tās pašas vietas fiksējums dažādu laika apstākļu ietekmē. "Vasarā ir tikai aptuvena nojausma, kā dārzs izskatījās ziemā. Pat vakarā ir grūti atsaukt atmiņā kā kāda konkrēta vieta izskatījusies tik atšķirīgajā rīta gaismā," stāsta projekta autors. Fotogrāfs savos darbos pēta mitruma līmeņa, temperatūras, mākoņu daudzuma ietekmi uz kadrā redzamo vietu un tās vizuālajām izmaiņām. Attēlu parakstu vietā izmantoti tikai meteoroloģiskie termini un apzīmējumi, kas darbiem piedod īpatnēju šarmu.
Andžejs Macejevskis dzimis 1959. gadā Varšavā, Polijā, studējis Varšavas Fotgrāfijas koledžā un Fotogrāfijas mākslas koledžā Ostravā. 1985. gadā fotogrāfs pārcēlies uz dzīvi Kanādā, kur sākusies Andžeja Macejevska reklāmas fotogrāfa karjera. Sākumā Andžejs strādājis par interjeru un arhitektūras fotogrāfu uzņēmumā "Lenscape INC", bet vēlāk nodibinājis pats savu uzņēmumu "Klotzek Studio". Deviņdesmito gadu beigās fotogrāfs pārtraucis darboties reklāmas sfērā, lai pilnībā nodotos savām radošajām aktivitātēm. Autors izveidojis vairākus fotoprojektus, no kuriem līdz šim populārākais bijis "Pēc Notmena" (After Notman, 2003). Tikušas publicētas arī autora grāmatas "Maize"(Bread, 1996), "Toronto parki" (Toronto Parks, 1997) un "Pēc Notmena". Andžejam Macejevskim bijušas vairākas personālizstādes Polijā, Vācijā, Kanādā, ASV, Lielbritānijā, Portugālē, Ugandā un citviet. Viņa darbi atrodami arī vairākās kolekcijās, tai skaitā Kanādas Laikmetīgās fotogrāfijas muzejā Otavā un Makkorda Kanādas vēstures muzejā Monreālā. Autors saņēmis starptautiska mēroga apbalvojumus un viņa fotoprojekti vairakkārt saņēmuši Ontario Mākslas padomes finansiālu atbalstu. Kopš 2000. gada fotogrāfs pasniedz nodarbības skolēniem un studentiem.
IZSTĀDE TAPUSI AR VALSTS KULTŪRKAPITĀLA FONDA (VKKF), DIZAINA BIROJA "PIECI EZERI" UN ONTARIO MĀKSLAS PADOMES ATBALSTU. PALDIES MŪSU INFORMATĪVAJIEM ATBALSTĪITĀJIEM.