Giovanni De Angelis 3 di 16Kultūras un mākslas projekta NOASS iekārtotajās A. Rezidencēs Andrejsalā šomēnes uzturas itāliešu fotogrāfs Džovanni De Andželiss (Giovanni De Angelis).
Rezidences laikā Rīgā mākslinieks apspēlējis nesenos notikumus Oslo, aicinot sabiedrību ieklausīties apkārtējos cilvēkos, un apzināties, ka draudu un baiļu gadījumā ikviens var kļūt par slepkavu.

Rezidences darba rezultāta - fotosērijas ICKU - I Can Kill You - prezentācija notiks 23. augustā pulksten 19.00 peldošajā mākslas centrā Noass Rīgā, AB dambī.

Dž. De Andželiss fotografējis rīdziniekus, galvenokārt koncentrējoties uz jauniešiem ar ziemeļniecisku ārieni - blondiem matiem, gaišām acīm, izteiktiem sejas vaibstiem. Personāžus, ar inteliģentu izskatu, bet, iespējams, noslēgtu dzīves veidu. Pilsētniekus, kas ir nedaudz intraverti, tādus, kuriem patīk noslēgtība un kas ikdienu labprātāk vada vienatnē. Projekts balstīts uz diviem atšķirīgiem katra indivīda portretiem - vienu to ierastajā dzīves vidē, bet otru, kad šī persona zaudējusi kontroli un baiļu vai draudu iespaidā satvērusi ieroci.

1969. gadā Neapolē dzimušais fotomākslinieks jau gandrīz desmit gadus dzīvo un strādā Romā. Pusaudža gados viņš pievērsies tradicionālajai fotogrāfijai un sācis interesēties par vizuālo atspoguļojumu un tā raisītajām emocijām.

Savos nesenākajos projektos Luceveloce (Gaismas ātrums, 2004) De Andželiss pētījis neizsmeļamo gaismas potenciālu un tās mijiedarbību ar ķermeni, attīstot šo ideju tālāk. Projekts Luce dissolve (Attīrošā gaisma, 2005-2006) sasniedz izteiksmes robežu starp glezniecību un fotogrāfiju, kur vientuļas figūras - sastingušas vai kustībā - ar savām ēnām šķeļ gaismas starus.

Darbu sērijās Strade con pioggia (Lietainās ielas), Sui iki un Churchgate fotogrāfs pievērsies Japānas un Indijas moderno metropoļu un to sabiedrības izzināšanai. Šajos darbos interese par austrumu kultūru izteikta caru etnoantropoloģisku skatu. Turpinot šo ideju, projektā Contemporary Districts viņš pētījis laikmetīgo pilsētvidi Tokijā, Telavivā un Varšavā (jaunieši un to dzīves telpa, pilsētu rajoni un kvartāli, kurus tie apdzīvo).

2011. gads māksliniekam bijis īpaši produktīvs. Šogad Itālijas 150. gadadienai veltītajā izstādē Lo Stato dell'Arte - Campania / special exhibition for 150° Venēcijas Biennāles ietvaros Dž. De Andželiss pārstāvēja Neapoli. Nesen aizvadītajā izstādē MACRO muzejā Romā projektā Water Drops fotogrāfs pievērsies dvīņu attiecību un psiholoģijas pētīšanai bijušajā vācu kolonijā Cândido Godói Brazīlijā, kas vēsturiski pazīstama kā eigēnikas eksperimentu norises vieta, kurā dzimušo dvīņu īpatsvars ir lielākais pasaulē.