2008. gada 3. septembrī, plkst. 15.00, Latvijas Nacionālajā vēstures muzejā tiks atklāta Japānas fonda un Japānas vēstniecības Latvijā kopīgi rīkotā izstāde "Raugoties modernajā pasaulē: Japānas fotogrāfija no 70. gadiem līdz mūsdienām". Tā būs aplūkojama līdz 28. septembrim.
Izstādē varēs iepazīties ar 23 ievērojamu Japānas fotogrāfu darbiem, kas tapuši laikā no 1963. līdz 2002. gadam. Izstādes veidotāji tos grupējuši portretu un ainavu fotogrāfijās, atspoguļojot tendences, kādas 60. gadu beigās un 70. gadu sākumā bija vērojamas Japānas fotomākslā.
Lielu ietekmi uz to savulaik atstājusi 1968. gada izstāde "Fotogrāfijai 100: Fotogrāfijas izpausmes vēsture Japānā" un šajā pašā gadā izveidotais fotožurnāls "Provoke". Nozīmīgs virziens Japānas fotomākslas vēsturē ir tā dēvētais konpora (no angļu vārda "contemporary") - jēdziens, ar ko apzīmēja 60., 70. gadu japāņu "jauno" fotogrāfiju.
Izstādes veidotāji uzsver, ka fotogrāfijās atainotajā 30 gadu ilgajā Japānas sabiedrības dzīves periodā ir skatāms gan atjaunotās ekonomikas izaugsmes periods, gan "burbuļekonomikas" laiks 80. gadu beigās, gan ilgā ekonomikas stagnācija 90. gados, ko pavadīja augsta līmeņa patērētājkultūras attīstība, informācijas revolūcija, cilvēku koncentrācija pilsētās un tradicionāli apdzīvoto vietu zudums lauku apvidos. Fotogrāfijās ir notverta laikmeta noskaņa, kas vārdos nav izsakāma. Slavenais japāņu fotogrāfs Kazuo Kitai's teicis: "Es nemēģinu iemūžināt lietas, kas mainās. Gribu tikai notvert enerģiju, kas kļūst redzama tieši pirms sagruvuma. Neesmu ieinteresēts sekot lietām, kas viena pēc otras tiek modernizētas."
Izstādē varēs iepazīties ar 23 ievērojamu Japānas fotogrāfu darbiem, kas tapuši laikā no 1963. līdz 2002. gadam. Izstādes veidotāji tos grupējuši portretu un ainavu fotogrāfijās, atspoguļojot tendences, kādas 60. gadu beigās un 70. gadu sākumā bija vērojamas Japānas fotomākslā.
Lielu ietekmi uz to savulaik atstājusi 1968. gada izstāde "Fotogrāfijai 100: Fotogrāfijas izpausmes vēsture Japānā" un šajā pašā gadā izveidotais fotožurnāls "Provoke". Nozīmīgs virziens Japānas fotomākslas vēsturē ir tā dēvētais konpora (no angļu vārda "contemporary") - jēdziens, ar ko apzīmēja 60., 70. gadu japāņu "jauno" fotogrāfiju.
Izstādes veidotāji uzsver, ka fotogrāfijās atainotajā 30 gadu ilgajā Japānas sabiedrības dzīves periodā ir skatāms gan atjaunotās ekonomikas izaugsmes periods, gan "burbuļekonomikas" laiks 80. gadu beigās, gan ilgā ekonomikas stagnācija 90. gados, ko pavadīja augsta līmeņa patērētājkultūras attīstība, informācijas revolūcija, cilvēku koncentrācija pilsētās un tradicionāli apdzīvoto vietu zudums lauku apvidos. Fotogrāfijās ir notverta laikmeta noskaņa, kas vārdos nav izsakāma. Slavenais japāņu fotogrāfs Kazuo Kitai's teicis: "Es nemēģinu iemūžināt lietas, kas mainās. Gribu tikai notvert enerģiju, kas kļūst redzama tieši pirms sagruvuma. Neesmu ieinteresēts sekot lietām, kas viena pēc otras tiek modernizētas."