23.septembrī, Rīgā, notiks seminārs "Fotogrāmata - Pasaules bestsellers". Seminārs būs veltīts jaunākajām tehnoloģijām un tendencēm digitālās drukas un foto produkcijas jomā Eiropas un Pasaules tirgū, kā arī revolucionārajam 21.gadsimta produktam - individuālajai fotogrāmatai. Dati par aizvadīto gadu liecina, ka Eiropā vien tika saražoti un realizēti 6,5 miljoni personalizēto fotogrāmatu.
Pasākuma organizatori un atbalstītāji ir Beļģijas uzņēmuma Unibind pārstāvniecība Latvijā Starptautiskais dokumentu serviss, kompānija Xerox, CopyPro un Portret.lv. Semināra "Fotogrāmata - Pasaules bestsellers" dalībnieku vidū būs profesionāli fotogrāfi un fotomākslinieki no Latvijas, Igaunijas, Lietuvas un Baltkrievijas, tostarp Valts Kleins, Viesturs Links, Leonīds Tugaļevs, Romāns Drits un Martins Kudrjacevs. Tāpat pasākuma laikā būs aplūkojama arī fotoizstāde no foto plenēra "Art Camp 2008", kas ir viens no foto nozares nozīmīgākajiem ikgadējiem pasākumiem Latvijā.

Individuāla fotogrāmata - digitālā atbilde tradicionālajiem foto albūmiem
Personalizācija un individualizācija šodien ir kļuvusi par neatņemamu faktoru patērētāju uzrunāšanā un piesaistē. Izņēmums nav arī foto nozare, turklāt mūsdienu digitālo tehnoloģiju sniegtās iespējas ļauj piedāvāt arvien daudzveidīgāku pakalpojumu spektru.
Irina Stepaņenko, kompānijas Xerox pārstāvniecības Baltijas valstīs vadītāja: "Mūsdienu digitālo tehnoloģiju priekšrocības ir nemitīgā izaugsme un attīstība. Regulāri piedāvājam jaunus produktus un pilnveidojam uzņēmumu biznesa moduļus, savukārt patērētājam tiek sniegta unikāla iespēja līdzdarboties gala produkta izstrādē, piemēram, izveidojot savu fotogrāmatu.
Sākotnēji iespēja izstrādāt personalizētu produktu vienā vai nedaudz eksemplāros bija dārga un daudziem nepieejama. Tomēr, pateicoties jaunākajām digitālās drukas tehnoloģijām un inovācijām, foto nozarē ir pārvarēts lielākais izaicinājums un rasts līdzsvars starp cenu un kvalitāti. Tagad praktiski ikvienam ir iespēja izgatavot savu grāmatu, fotoalbumu, apsveikuma atklātni, u.tml. Prognozējams, ka liela patērētāju interese par individuālajām fotogrāmatām jau tuvākajā laikā būtiski pieaugs arī Latvijas un Baltijas tirgū."
Irina Krištala, SIA "Starptautiskais Dokumentu Serviss" marketinga direktore: "Mūsdienu "Digitālā revolūcija" ir veicinājusi izmaiņas foto tirgū, būtiski ļaujot paplašināt gan tehnoloģiju funkcijas, gan piedāvāto pakalpojumu klāstu. Viens no pēdējā laika revolucionārākajiem sasniegumiem, kas pasaulē jau kļuvis par TOP produktu, ir individuālā jeb personalizētā fotogrāmata. Pērn Eiropā vien tika saražoti un pārdoti 6,5 miljoni fotogrāmatu, savukārt 2008. gadā laikā šajā jomā prognozēts sasniegt vairāk kā 150% pieaugumu.
Lai arī Latvijā, līdzīgi kā citās Baltijas valstīs, fotogrāmatu ražošana patlaban ir tikai starta pozīcijās, jau šobrīd ir izrādīta liela interese gan no profesionālu fotogrāfu un mākslinieku puses, gan arī no galapatērētājiem."

Par semināru "Fotogrāmata - Pasaules bestsellers"
Pasākuma "Fotogrāmata - Pasaules bestsellers" mērķis ir iepazīstināt profesionālus fotogrāfus un fotomāksliniekus ar jaunākajām tendencēm un inovācijām foto produkcijas jomā.
Semināra "Fotogrāmata - Pasaules bestsellers" laikā tiks aplūkotas tādas tēmas kā mūsdienu foto tirgus pārskats, attīstības tendences un ar to saistītās problēmas, Eiropas un Pasaules tirgus attīstības tendences, "Fotogrāmata" kā foto tirgus sastāvdaļa un viens no tirgus attīstības instrumentiem, "Fotogrāmatas" priekšrocības, iespējas un funkcijas, kā arī mūsdienu tehnoloģija - "Digitālā fotodruka".

Visi semināra "Fotogrāmata - Pasaules bestsellers" organizatori un atbalstītāji ir profesionāli tirgus spēlētāji un speciālisti savā jomā, un semināra laikā kopīgi demonstrēs optimālākos risinājumus katram fotogrāmatas ražošanas posmam.
Seminārs „Fotogrāmata - Pasaules bestsellers" notiks šā gada 23.septembrī, no plkst.18:30-21:00, viesnīcas "Hotel Bergs" stikla zālē.

Individuālās fotogrāmatas
Individuālās fotogrāmatas mūsdienās ir viena no vislabāk pārdotajām grāmatām pasaulē. Kā liecina citu valstu tirgus pētījumi, patērētāji fotogrāmatas uzskata par interesantu un pievilcīgu produktu, savukārt tirgus spēlētājiem tas produkts ar nozīmīgu pievienoto vērtību. Individuālā fotogrāmata nozīmē, ka ikvienam galaprodukta patērētājam ir iespēja pašam izveidot un izstrādāt dizainu savai grāmatai, izvēlēties vēlamo formātu, vāku krāsu un foto izvietošanas kārtību katrā grāmatas lapā. Kā atzinuši patērētāji, fotogrāmatas tiem atver daudz dažādas dizaina iespējas un foto personificēšanu.
Pateicoties jaunākajām tehnoloģijām digitālās drukas un fotogrāmatu izstrfādes jomā, ir atrasts līdzsvars starp kvalitāti un cenu, kas likumsakarīgi ir liels solis pretī tirgus attīstībai un diversifikācijai.