Nacionālā ziņu aģentūra LETA 4.martā svinēs 90 gadu jubileju, pie aģentūras vēsturiskās ēkas Palasta ielā 10 Vecrīgā atklājot goda plāksni tās pirmajam direktoram un izveidotājam Rihardam Bērziņam (1888-1942), kurš bijis pazīstams arī kā literāts un aktīvs sabiedriskais darbinieks.

Pateicoties Bērziņam, LETA ieguva atzinību ne tikai Latvijā, bet arī citur Eiropā. 1921.gadā viņam izdevās noslēgt līgumu ar lielu pasaules aģentūru grupu, kuras priekšgalā bija "Reuters" ("Reuters Limited"), Havasa ("Agence Havasa") un Volfa ("Continental - Telegraphen Bureau") aģentūras. Ar pieeju Rietumu telegrāfa informācijai sākās jauns laikmets arī Latvijas presē.

Gatavojoties jubilejai, LETA pērn uzsāka padziļināti pētīt pirmās Latvijas ziņu aģentūras vēsturi. Aģentūras mājaslapā izveidota atsevišķa sadaļa "LETA - 90", kas pastāvīgi tiek papildināta ar vēstures materiāliem no arhīviem un periodikas, kādreizējo un esošo darbinieku video intervijām un atmiņu stāstiem, kā arī interesantākajām LETA ziņām un foto galerijām.

Sadaļā jau publicētas, lasāmas, skatāmas un klausāmas intervijas ar bijušajiem LETA darbiniekiem - bijušo direktoru Aivaru Baumani, ziņu redaktori Valentīnu Lasmani, fotogrāfiem Ilmāru Znotiņu, Uldi Pāži u.c.

"LETA tomēr ir un paliek nopietnākā, analizējošākā, visaptverošākā, vislabāk strukturētā un visuzticamākā ziņu aģentūra, kas būtu jāsaglabā arī turpmāk," intervijā atzīst LETA bijušais direktors Baumanis.

Ziņu aģentūras LETA pirmsākumi datējami ar 1919.gada 4.martu, kad Latvijas Pagaidu valdības Ministru prezidents Kārlis Ulmanis izdeva rīkojumu par Latvijas preses biroja izveidi. Biroju nodēvēja par "Latopress", un uz tā bāzes gadu vēlāk tika veidota Latvijas Telegrāfa aģentūra jeb, kā to sāka dēvēt īsāk, - LETA.

Savā attīstībā LETA izgājusi cauri gan grūtiem un sarežģītiem vēstures periodiem, gan piedzīvojusi uzplaukuma un izaugsmes gadus.

Strauji attīstoties un paplašinot savu pakalpojuma klāstu, aģentūra LETA pašlaik ieņem vadošās pozīcijas informācijas pakalpojumu jomā Latvijā, norāda aģentūras LETA pašreklāmas un mārketinga speciāliste Kate Mažāne.

"Patlaban ik dienu piedāvājam ne tikai jaunāko un aktuālāko ziņu informāciju, bet būtiskāko notikumu atspoguļojumu nodrošinām arī foto un video formātā," piebilst LETA valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Barkāns.

Pēdējos gados lielu popularitāti klientu vidū ir ieguvuši arī LETA piedāvātie biznesa informatīvie risinājumi - mediju monitorings un publicitātes analīzes. Par biznesa vidē atzītu informācijas resursu kļuvis portāls "Nozare.lv".

LETA klientu lokā šobrīd ir lielākie mediji, biznesa kompānijas, valsts institūcijas un organizācijas, vēstniecības, kam LETA ik dienu piedāvā kvalitatīvu un operatīvu informāciju un plašu biznesa risinājumu klāstu.

Aģentūras LETA 90 gadu svinības ar dažādiem projektiem tiks turpinātas visu 2009.gadu.