Foto: D.S.Smirnov 1964-196520. aprīlī no plkst. 10.30 līdz 19.00 Rīgas mākslas telpā notiks izglītības projekta ALFA FOTO LAB II lekciju programma "Ieskats Latvijas un ārzemju jauno fotogrāfu darbos jeb portfolio skate".

21. aprīlī plkst. 17.00 - fotogrāfijas vēsturnieka Mihaila Sidlina lekcija "Iekrāsotā fotogrāfija pēckara padomju periodā: no žurnāla "Ogoņok" krāsainām ilustrācijām līdz kičam".

20. aprīlī Rīgas mākslas telpā izglītības projekts ALFA FOTO LAB (AFL) II piedāvās fotogrāfijas un vizuālās kultūras interesentiem jau otro lekciju programmu - "Ieskats Latvijas un ārzemju jauno fotogrāfu darbos jeb portfolio skates". Tartu Mākslas koledžas Fotogrāfijas fakultātes vadītājs, profesors Pēters Linnaps (Peeter Linnap) un lektore Heli Sarapū (Heli Sarapuu) iepazīstinās ar Fotogrāfijas fakultātes studentu darbu sērijām. Savukārt Aleksandra Rodčenko Fotogrāfijas un mediju mākslas skolas (Maskava) pasniedzējs un fotogrāfijas vēsturnieks Mihails Sidlins dalīsies pirms trim gadiem izveidotās skolas pieredzē, prezentēs starptautiskās sadarbības projektus un mācību programmu, kā arī demonstrēs studentu darbus. Būs tikšanās ar fotogrāfu Arni Balčus.

Vēl AFL II dalībniekiem - studentiem, kuri apgūst fotogrāfiju Latvijas profesionālās un augstākās izglītības iestādēs, būs iespēja saņemt konsultācijas, uzklausīt profesionāļu kritiku un piedalīties portfolio skatē - konkursā. Tā rezultātā tiks izvelēti pieci uzvarētāji, kuri iegūs Sony Baltic veicināšanas balvas. Katra uzvarētāja skola saņems Sony galveno balvu - Alpha sistēmas Carl Zeiss objektīvu SAL 1680Z, kas papildinās skolas fototehnikas aprīkojumu.

Savukārt 21. aprīlī, plkst. 17.00 izstāžu zālē Rīgas mākslas telpa notiks fotogrāfijas vēsturnieka Mihaila Sidlina lekcija "Iekrāsotā fotogrāfija pēckara padomju periodā: no žurnāla "Ogoņok" krāsainām ilustrācijām līdz kičam".

Šai tēmai veltīta lekcija Latvijā tiks nolasīta pirmo reizi, un tā var interesēt ne vien fotogrāfus, bet arī vēsturniekus, sociologus un grafiskā dizaina māksliniekus. Lekcijā tiks aplūkota Krievijas pēckara padomju laika populārā nedēļas žurnāla "Ogoņok" publicēto iekrāsoto fotogrāfiju (jeb krievu val. krashenka) evolūcija: no inscenētām reportāžām līdz kiča estētikai. Sidlins galvenokārt aplūkos laika periodu žurnāla vēsturē no 1947. līdz 1965. gadam, kad foto žurnālistika ieņēma ļoti lielu nozīmi padomju ideoloģijā.