AS "Preses Nams" pievienojās Vislatvijas labdarības akcijai «Taureņa Efekts», uzņemoties visas izmaksas saistībā ar fotoalbuma iespiešanu, kuru fotogrāfs Māris Kiseļovs (www.marimoart.lv) gatavo sabiedrības uzmanības pievēršanai bērnu namu audzēkņu integrēšanās problēmai sabiedrībā pēc pilngadības sasniegšanas. Tiek plānots, ka fotoalbums, kā arī tam veltītā fotoizstāde dienasgaismu ieraudzīs jau novembrī.

"AS "Preses nams" kolektīvs, atsaukdamies aicinājumam palīdzēt visneaizsargātākajai sabiedrības daļai - bērnu nama audzēkņiem - adaptēties sabiedrībā pēc pilngadības sasniegšanas, jūtas gandarīts, ka ir bijusi iespēja piedalīties šajā labdarības projektā. Un mēs zinām - mūsu ieguldījums noteikti atmaksāsies, ja kāds patstāvīgu dzīvi uzsākušais jaunietis nejutīsies svešs skarbajā pieaugušo pasaulē", saka AS "Preses nams" pārstāvji.

Vislatvijas labdarības akcija «Taureņa Efekts» sākās 2009. gada aprīļa sākumā. Kampaņas mērķis ir palīdzēt bijušajiem bērnu nama bērniem integrēties sabiedrībā pēc aiziešanas no audzināšanas iestādes. Vairāku mēnešu laikā kampaņas «Taureņa Efekts» ietvaros fotogrāfs Māris Kiseļovs strādā pie fotoizstādes un fotoalbuma, kurā būs redzami bērnu namu audzēkņu portreti, izveidošanas. Kopā ar Māri Kiseļovu iluzionisti Jeļena un Genādijs Paļčevski organizē tūri pa visiem Latvijas bērnu namiem, kur sniedz bezmaksas koncertus.

Lai palīdzētu bērnu nama audzēkņiem atrast savu vietu sabiedrībā, Latvijas interneta pētniecības centrs (www.lipc.lv) organizē «Pieredzes dienas», interneta vidē meklējot cilvēkus, kuriem ir kādas interesantas aizraušanās vai profesijas un kuri ir gatavi aizbraukt uz bērnu namiem un pastāstīt par tām, kā arī iemācīt bērniem dzīvē nepieciešamās iemaņas. «Pieredzes dienas» notiks arī turpmāk, un ikkatrs var ņemt tajā dalību. Lūgums reģistrēties savlaicīgi, rakstot uz Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. vai zvanot pa tālruni 29720614 (Jurijs).

Akcijas blogā efekts.blogspot.com katrs var atrast sarakstu ar bērnu namu materiālajām vajadzībām, kas tika noskaidrotas aptaujā, kuru veica PR aģentūra "A.W.Olsen & Partners". Organizatori cer, ka šāda pieejamā informācijas apjoma dēļ labdari varēs palīdzēt bērnu namiem tieši ar to, kas tiem visvairāk nepieciešams.

Akcijas «Taurieņa efekts» filozofija
Amerikāņu meteorologs un matemātiķis Edvards Lorencs izvirzīja Haosa teoriju, ietverot tajā koncepciju "Taureņa efekts", aprakstot, kā pat niecīgākās izmaiņas sistēmā var izraisīt milzīgas pārmaiņas kādā citā vietā. Šī ideja mūs iedvesmoja realizēt projektu, kura mērķis ir akcentēt, ka katrs Latvijas iedzīvotājs var līdzdarboties bērnu namu darbībā. Ieguldot pat niecīgākos resursus, mēs varam sasniegt varenus mērķus, tādēļ mēs esam pārliecināti, ka lielās lietas slēpjas mazajās. Projekta filozofija paredz, ka katrs var pievienoties tai jebkurā brīdī!

Paldies par palīdzību: Latvijas Televīzija, izdevniecības nams Petits, Nacionālā ziņu aģentūra LETA, tirdzniecības centrs Mols, TOP radio, labdarības fonds Spārni, kurjeru pasts DPD, European Hit Radio, Radio Skonto, Latvijas interneta pētniecības centrs (LIPC), Детки.lv, Star Concert, Delfi.lv, Preses Nams, One.lv, Kleoo.lv.

Paldies par projekta atbalstu: Latvijas Republikas Kultūras ministrija, Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija.
Papildu informācija
efekts.blogspot.com