Kaupo Kikkas 7Eiropas fotogrāfi rada brīnišķīgas fotogrāfijas un dalās ar ieteikumiem kā šajos ziemas saulgriežos fotografēt gaismas avotus, izmantojot Sony objektīvu SEL100F28GM
"Fotografēt var visur, kur vien ir gaisma" Alfrēds Štiglics
21.decembris ir īsākā un tumšākā gada diena, kad saule debesu dienvidu pusē atradīsies pašā zemākajā punktā. Daudziem ziemas saulgrieži asociējas ar ērtām vilnas zeķēm, karstiem dzērieniem un retiem dienas gaismas apspīdētiem mirkļiem. Taču fotogrāfiem tumšākās dienas ir lieliska iespēja radošām izpausmēm, izmantojot gan mākslīgo, gan dabīgo gadalaikam raksturīgo gaismu starojumu. Lai atzīmēto šo gada skaistāko laiku, Sony uzaicināja virkni Eiropas portretu fotogrāfu atrast ziemas gaismu un tvert burvīgus kadrus ar SEL100F28GM.
Lai izvairītos no kvēlojošas gaismas, kas izskatās nepatīkami asa vāji apgaismotās situācijās, zināmu mīkstuma pakāpi citādi asi izgaismotā fotogrāfijā var pievienot ar izplūduša fona palīdzību. Izmantojot SEL100F28GM svarīgākās īpašības, kas ir izcila izšķirtspēja un skaists bokē efekts, fotogrāfi var izvērst savu radošumu pat situācijās ar sarežģītu apgaismojumu. Pateicoties objektīva īpaši seklajam attēla dziļumam un 11 lāpstiņu diafragmai kombinācijā ar unikālo optisko apodizācijas elementu, dažādi gaismas avoti fonā tiek pārvērsti brīnišķīgos vienmērīgi mirgojošos apaļos gaismas punktos, kamēr priekšplāns saglabā iespaidīgu asumu. Gaismu virtenes, brīnumsvecītes, pilsētas ainavas un izgaismoti tilti, kā arī ielu laternas un veikalu skatlogi – SEL100F28GM objektīvs katru gaismas avotu pārvērš par neticamu iespēju radīt dažādus oriģinālus attēlus, padarot fonu par tikpat aizraujošu attēla daļu kā tā priekšplānu.

Kaupo Kikkas

Tāpēc ņem savu kameru un izmanto visapkārt esošo skaistumu, kas sastopams šajā laikā! Igauņu fotogrāfs Kaupo Kikkas ir sagatavojis virkni padomu, kas jums palīdzēs radīt satriecošas fotogrāfijas ziemas saulgriežu laikā:
• Daži fotogrāfi tumsu uzlūko kā problēmu, bet tev to vajadzētu redzēt kā iespēju paveikt kaut ko atšķirīgu. Dienas gaismā ir gandrīz neiespējami izvēlēties, kas būs redzams un kas - nē. Taču tumsa ir kā tukšs audekls un gaisma ir kā ota. Tumsā ir daudz vairāk kontroles un iespēju.
• Izcel fotografējamo objektu pret fonu. Pirmais pašsaprotamais veids, kā to izdarīt, ir izmantot attēla dziļumu. Bet ir arī citi noderīgi paņēmieni – krāsas, dažādi apgaismojumi un kontrasti.
• Padari fonu interesantāku. Spēlējoties ar dažādiem objektīviem un fokusa attālumiem, pavērsies bezgalīgas iedvesmas iespējas. Vietām, kas izskatās vienkāršas un garlaicīgas, ar dažādu objektīvu palīdzību tiks piešķirta pavisam jauna būtība.
• Izstrādā savu stāstu un pacenties iztēloties sevi to cilvēku vietā, kuri redzēs tavas fotogrāfijas. Iedomājies, kā viņi redzēs tavus attēlus un kādas sajūtas vēlies raisīt. Stāsts un emocijas ir pats galvenais!
• Necenties visu ietilpināt vienā attēlā! Kas der visam, neder nekam. Izvairies no sarežģījumiem – stāstu saglabā skaidru un saprotamu.
• Ja jūti, ka kompozīcija kaut kāda iemesla dēļ nestrādā, tad pārbaudi savu fotogrāfiju un analizē priekšplānu, vidu un fonu. Katrs fotogrāfs zina "trešdaļu likumu", bet kaut kāda iemesla dēļ bieži vien tiek aizmirsts par dažādajiem fotogrāfijas līmeņiem.
• Nemēģini atdarināt citus un neaizmirsti izbaudīt pašu procesu, kas ir fotografēšanas pati labākā daļa. Esi tu pats, visi pārējie jau ir redzēti!
• Manā skatījumā, šis ir pasaulē labākais objektīvs, lai fotografētu pret gaismu, tam ir īpaša pieeja, kā tikt galā ar pārapgaismotiem objektiem fonā. Tie izskatās izplūduši, mīksti un nav, kā ierasts šādos gadījumos, kaitinoši. Pretēji plaša atvēruma objektīviem (F1.4), attēlu fonā joprojām ir jūtama telpa un detaļas, ne tikai bezpersonisks izplūdums. Šim objektīvam ir vismazākais lēcas atspīdumu daudzums, ko esmu redzējis. Tu burtiski vari fotografēt pret sauli, un tas nelielais daudzums lēcas atspīduma, kas ir redzams, arī ir ļoti citāds.

Uros Podlogar

• Pateicoties objektīvā esošajam apodiziācijas elementam, tas nodrošina ļoti skaistas ārpus fokusa zonas – bokē efektu. Ir redzams neliels papildu izplūduma slānis, bet ar joprojām krietni vairāk detaļām, salīdzinot ar F1.4 objektīviem.
• Galu galā, ja esi portretu fotogrāfs, tad šim objektīvam ir vēl kāda patīkama īpašība. Izmantojot asāku gaismu uz ādas redzami atspīdumi, taču ar šo objektīvu tie būs mīkstāki un izkliedētāki.
Pats par sevi saprotams, ka šis ir objektīvs ar īpašu asumu, taču atcerieties, ka šis ir F2.8 objektīvs, bet apodizācijas elements slāpē gaismu un, galu galā, gaisma, kas nonāk līdz sensoram, ir līdzvērtīga F5.6 objektīvam, līdz ar to tas atšķiras no F1.4 objektīviem vairākos veidos.

Roberts Maschke

Kaupo Kikkas

Uros Podlogar

Roberts Maschke