Latvijas kultūras kanonā iekļauts fotoaparāts MINOX un Egona Spura fotomāksla

Kā nogludināt izgrieztā attēla malas
Daudzi fotogrāfi, kas strādā ar komercfotogrāfiju vai vienkārši ar attēlu montāžu, droši vien ir saskārušies ar fona izgriešanu un divu kadru savietošanu. Iespējams daudzi mēģina pārdot savas fotogrāfijas un īsti neizprot kādēļ viņa fotogrāfijas uz izgrieztā (baltā) fona netiek pieņemtas uz tirdzniecību un visu laiku brāķējas. Tur gan var būt vairāki iemesli, bet pamatā nopietnākais iemesls ir tieši nepareizi izgrieztās attēla malas. Tad nu šajā video pamācībā sapratīsiet vienu no galvenajām problēmām - robainās attēla malas.
Vērojumi un piedzīvojumi astoņdesmitajos gados
VĒLAS PIEBILDES PIE L. LINDENBAUMAS RAKSTA "PA "A" GRUPAS PĒDĀM"
Jau pagājis labs laiks, kopš es žurnāla "Fotokvartāls" 2006. gada 1. numurā izlasīju rakstu "Pa "A" grupas pēdām" un uzzināju gana daudz jauna, nebijuša. Nevar teikt, ka par to liels brīnums, pat varētu iecietīgi smaidīt. Es tomēr izvēlējos satraukties - dēļ vienkāršās patiesības, kas pierādījās minētajā publikācijā: "kas nav uzrakstīts, tas nemaz nav noticis", oficiālā vēsture atceras un piemin nepareizības, kamēr īstā, toties plikā patiesība paliek sisties kā muša pret stiklu, un to neliek vērā. A grupa nav gāzusi kalnus, bet vismaz šo to, kas tajā un ap to ir noticis, var atcerēties precīzāk. Kopaina būs pilnīgāka, veidosies pareizāki priekšstati par to.
Vēl te iederētos daži paskaidrojumi. Rakstītais ir tapis visnotaļ impulsīvi, žurnālā lasītā teksta iespaidā, un daži, lasot pirms laišanas klajā, to bija pamanījuši un aizrādīja. Apdomāju. Tomēr šķita, ka nav iemesla maskēt dabisko reakciju, kāda tā ir bijusi tūlīt pēc raksta izlasīšanas, tāpat arī ierobežot skarto jautājumu loku, kaut gan dažs labs no tiem varētu būt pelnījis atsevišķu iztirzājumu. Kāpēc izlikties slotaskātu norijušam, ja patiesībā slotaskātam nekas slikts nav noticis; visiem ir emocijas, arī man, un es priecājos par savu bagātību. Tāpat centos bez vajadzības nelabot un negludināt līdzbiedru sūtītās piebildes - nemainīt to stilu - jo viņi nerunā vienā balsī ar mani, bet iebilst manis rakstītajam vai papildina to no cita skatapunkta, kāda nav bijis man. To visu īsi apkopojot, iespējamais raksturojums un žanra apzīmējums šim rakstījumam varētu būt "emocionāls memuāru fragments ar līdzbiedru komentāriem".
Kāzu fotogrāfs par velti, jeb kā krīzes apstākļos piesaistīt klientus
Viss par studijas gaismām
Kā tiek ražoti objektīvi
Daudziem liekas absurdi, ka objektīvs mēdz bieži maksāt vairāk nekā pats fotoaparāts, jo objektīvs taču nav nekas sarežģīts - vienkāršs stikls iekš kaut kāda korpusa ar riņķīšiem, bet fotoaparātā tur ir mikroshēmas, matricas, korpuss, baterijas, elektronika un daudzas citas lietas, kas šķiet jābūt daudz dārgākām lietām. Īstenībā viss nav tik vienkārši. Objektīva lielākā vērtība ir lēcās, jo to cena ir ap 1000 USD par kilogramu. Tātad ja jūsu objektīva svars ir ap kilogramu, tad viņš visticamāk arī maksās virs 1000 USD. Bet kādēļ objektīva stikla cena ir sudraba vērtībā? To varēs saprast noskatoties tālāk pievienotos video. Daudz kļūs skaidrāks par ražošanas procesu un tā sarežģītību.