rsz greenlandProfesionālais fotogrāfs un Canon Europe vēstnieks Torstens Milze (Thorsten Milse) nesen piedalījās Pasaules Dabas fonda (WWF) rīkotajā dabas aizsardzībai veltītā burāšanas ekspedīcijā uz Arktiku, kas norisinājās WWF "Pēdējās ledus teritorijas" projekta ietvaros. Canon kā WWF partneris dabas aizsardzības pasākumu iemūžināšanā fotogrāfijās atbalstīja brauciena misiju, proti, izpētīt turpmākās pārvaldības iespējas teritorijās, kurās jūras ledus saglabāšanās paredzama visilgāk. Canon un WWF ir vienoti cerībā, ka fotoattēli būs pietiekami iedarbīgi, lai radītu priekšstatu par pašreizējo vides stāvokli strauji mainīgajā Arktikas ainavā.

Droši vien ir lasīti daudzi raksti par to kā izvēlēties pareizi kāzu fotogrāfu, kas jāņem vērā, kādas izmaksas utt., bet šoreiz gribētos uzrakstīt par to, kad kāzu fotogrāfu jau esat izvēlējušies, jo no tālākas sadarbības lielā mērā būs atkarīgs jūsu kopdarba rezultāts.

Tuvojas vasara, ceļojumu laiks. Droši vien jebkurš no mums vēlas iemūžināt patīkami vasarīgas atmiņas. Šeit lieti noderēs daži pieredzējušā fotogrāfa Jāņa Deinata ieteikumi.

Internetā apkārt klejo fotogrāfa Eric Kim 100 ieteikumi, noteikumi vai vienkārši lietas par fotografēšanu, fotogrāfiju un fotogrāfiem. Viņš pats vada foto kursus fotogrāfiem, tādēļ daudz pieredzējis un redz galvenās fotogrāfu kļūdas. Nav obligāti viss jāņem 100% vērā, tomēr kādam tie palīdzēs uzlabot fotografēšanas prasmes vai izprast fotogrāfiju labāk nekā līdz šim. Šādi ieteikumi reizēm atsver veselus fotokursus, kur daudz un dikti runā apkārt, bet nevar īsi un koncentrēti pateikt galveno.

Pievienojamies Nikon test pilotam Zigismundam Zālmanim trasē uz autorallija pasākuma meistarklasi.

Autosporta un it īpaši rallija fotografēšana ir nākusi modē. Sacenību laikā trases malā redzam daudz fotogrāfu, tie ir gan profesionāļi,gan parasti foto amatieri. Vienīgā atšķirība ir tā,ka profesionālie fotogrāfi ir akreditēti šim pasākumam, viņiem ir atšķirīgas foto vestes ar numuriem. Viņi ir apdrošināti un devuši parakstu, ka ievēros visus drošības noteikumus, tādēļ viņi var brīvi atrasties tuvu trasei. Amatieriem šis prieks ir liegts, bet tādēļ nevajag nokārt galvas, arī labas rallija fotogrāfijas var iegūt no skatītājiem paredzamajām vietām.

ķivere fotografēšanaiTāpat kā salātu mazgāšana ir (bija) mīts :) - tad arī izpletņlēkšanas fotografēšanā un priekšstatos par to ir savi mīti, tādēļ, lai tos kliedētu, uzsāku ierakstu sēriju, kurā nedaudz detalizētāk apstāstīšu foto/video operatora darbu/tehniku/īpatnības krītot no 4km augstuma ar vidējo ātrumu 200 km/h!

Biežāk dzirdēto mītisko jautājumu un uzskatu tops:

1) Viss brīvā kritiena laikā notiekošais tiek fotografēts no lidmašīnas!?
2) Viss brīvā kritiena laikā notiekošais tiek fotografēts no zemes!?
3) Attēli ir video stopkadri?!

Atbilde uz visiem šiem jautājumiem ir NĒ! :)

Zemāk detalizētāk izklāsts par vēsturi, par pirmajām gaitām, nedaudz arī par tehniku niansēm un pāris attēlu, lai redzētu kā izskatās operatora darbs no malas.

Īsajā video rullītī, kas redzams raksta beigās būs apskatāms kā top populārā žurnāla Macworld vāks no fotografēšanas līdz piegādei mājās. Nu labi, tur ir izlaisti ļoti daudz posmu, piemēram, diskusijas par vāka dizainu, ideja, teksti, pats drukas process un tamlīdzīgi. Toties vizuāli saprotami ir tieši fotografēšanas, Photoshop pēcapstrādes un dizaina procesi. Viss ir filmēts ar Canon 5d Mark II un 24-70mm objektīvu. Fotografēts tikai sRAW formātā, jo varēja iegūt RAW formāta attēlus JPEG izmēros. Pats Macworld vāka kadrs tika fotografēts ar Phase One P65+ digitālo aizmuguri, kas pievienota pie 4x5 Sinar X fotoaparāta ar 65mm objektīvu.
Perfektas modeļu pozasTagad ir ļoti populāri gan fotografēties, gan fotografēt modeļus, jeb parastus cilvēkus. Tas ir visai vienkārši ar digitālās tehnoloģijas palīdzību, tādēļ daudziem arī interesē kā labāk pozēt, kas jādara un kā pareizāk būtu darīt. Tas viss interesē ne tikai tos, kas pozē, bet arī pašus fotogrāfus vai stilistus, jo bieži sanāk koriģēt modeļus pašiem fotogrāfiem, lai sanāktu harmoniski un baudāms profesionāls rezultāts.
Fotogrāfs James Burger demonstrē savu fotostudiju, ko iekārtojis guļamistabā. 108 sekundēs guļamistaba pārvēršas par fotostudiju un gatava fotografēšanai. Iespējams krīzes apstākļos, kad jātaupa līdzekļi, tas varētu būt daudziem labs risinājums, kā apvienot telpas funkcionalitāti. Kā tas viss darbojas, var skatīties zemāk pievienotajā video.
Erin Manning dod dažus noderīgus padomus kā labāk strādāt ar modeli, kā pozēt un kas nepieciešams, lai cilvēks, kuru fotografējat, nejustu diskomfortu un fotogrāfijas nebūtu samākslotas. Modelim jārada komfortabla sajūta, jāieinteresē viņš, jādod norādījumus un vēl dažādi ieteikumi, ko varēsiet labi saprast zemāk pievienotajā video pamācībā darbojoties praktiski.