Modeļu industrija ir visai specifiska un sarežģīta. Katra fotosesija ir iespēja modelei sevi parādīt no labākās puses un parasti viņu arī vērtē pēc pēdējiem sasniegumiem. Raksts iepazīstinās ar galvenajiem punktiem, kam būtu jāpievērš uzmanība, lai sagatavotos fotosesijai, it īpaši ja tā ir pirmā reize. Varbūt daži, kam tā ir ikdiena, arī atradīs sev ko vērtīgu.

Ir daudzas pamācības kā uzlabot fotoaparāta stabilitāti, bet sākumā ir jāiemācās elementāras lietas – tas ir kā strādāt ar ķermeni un izmantot fizikas likumus. Tādēļ Joe McNally ir izveidojis lielisku video pamācību ar galvenajiem pamatprincipiem, kas palīdzēs izkopt labāku fotoaparāta turēšanas tehniku. Pareizi turēts fotoaparāts ir daudz vērtīgāka stabilizācijas sistēma par fotoaparātos iebūvēto stabilizācijas sistēmu.

Krāsu riņķis

Ja fotografējat modeļus, tad vienmēr skatieties, lai viņu apģērba krāsa atšķirtos no dominējošās fona krāsas. Ja modelis uzvilcis primārās krāsas apģērbu, tad pēc krāsu riteņa shēmas ir jāizvēlas pretējo krāsu (krāsu ritenis raksta beigās).

ZiemelblazmaTieši tā. Izrādās ar fotoaparātu fotografējot tumšās naktīs (kur nav pilsētas uguņu), var ļoti bieži nofotografēt ziemeļblāzmas.

Liekas Latvijā viena no visvairāk fotografētajām lietām ir saulriets (uzreiz aiz kaķiem). Bet daudzi neievēro pat elementāras lietas, kas jāņem vērā šo skaisto skatu iemūžinot.

Ilgi esmu domājis par vienu neskaidru jautājumu, kas mani mocījis jau vairākus gadus un kas Latvijā tā arī nav skaidri definēts. Tas ir: kādas ir atšķirības starp profesionālu un amatierfotogrāfu.

Meitenēm parasti patīk fotogrāfijās izskatīties slaidākām nekā viņas ir patiesībā. Tāpat arī nepareizas pozas, fotografēšanas leņķis, apģērbs un daudz citu faktoru var piedot modelei liekos kilogramus, kuru varbūt patiesībā nemaz nav

Profesionāli fotogrāfi ļoti daudz naudas tērē, lai iegūtu precīzu krāsu jau fotografējot, pēc tam apstrādājot un skatoties uz monitora, kā arī izdrukām. Bet vai tas ir nepieciešams? Ja paskatāmies vēsturē, tad gleznotāji tērēja ļoti daudzus gadus, lai izprastu krāsas. Un beigās gleznojumos viņi nepavisam necentās turēties pie oriģinālajām krāsām – varat iedomāties jebkuru slavenu gleznu (kaut vai impresionistu, baroku, romantismu, kubismu, futūrismu, fovismu, sirreālismu u.c. stila gleznas). Neviena nebūs gleznota tā kā izskatās dabā. Pat otrādi – augstāk novērtētas ir tās, kas izskatās nereālāk.

Tie, kas nodarbojas ar stock photo (fotogrāfiju pārdošanu) un rūpējas par savu fotogrāfiju kvalitāti, bet īsti nesaprot kādēļ viņu fotogrāfijas nav īsti labas, tad es atradu vienu ļoti labu lapu, kur ir apkopotas gandrīz visas digitālās fotogrāfijas kļūdas/defekti hannemyr.com/photo/defects.html. Iesaku iepazīties arī tiem, kas nenodarbojas ar tik sarežģītām lietām, bet izklaidējas foto portālos, vērtējot citu fotogrāfijas par kvalitāti un tamlīdzīgām lietām. Šeit ir visi tie argumenti, ko varat izmantot, pamatojot savu viedokli par fotogrāfiju kvalitāti. Es pat uz sitienu nevaru izdomāt vēl kādu defektu, kas būtu te piemirsies. Varbūt ja nav viss saprotams, tad kādreiz mēģināšu iztulkot latviski, bet nu šaubos vai man būs tam laiks ;-).

Time for Print (TFP) vai Time for CD (TFCD) ir viens no populārākajiem sadarbības veidiem starp modeli un fotogrāfu internetā. Tas ir modelis strādā par izdrukātām fotogrāfijām (TFP) vai par fotogrāfijām, kas sarakstītas diskā (TFCD). Pamatā te ir tāda ideja, ka nav nepieciešams izmantot naudu, bet abas puses ir apmierinātas par šo sadarbību. Var gan visādi gadīties un neviena no pusēm nepaliek apmierināta vai tikai viena puse, bet principā tas ir viens no nedārgiem veidiem kā vienoties par sadarbību.