Izstādes pamattēma - pilsēta. Tā ir neaptverama un ikkatrs fotogrāfs, vai pieredzes bagāts meistars vai iesācējs, neizbēgami tai savā daiļradē pievēršas. Izstādes vadmotīvs ietver pārliecību, ka katram fotogrāfam ir savs skatījums uz pilsētu, tverot nevis tās ārējo, visiem saskatāmo pusi, bet gan pilsētas iekšējo dzīvi, kuru caurstrāvo fotomeistara radošo izjūtu prizma.
Izstādi veidota no Sanktpēterburgas Valsts muzeja "Царскосельская коллекция" krājuma, pašu autoru kolekcijām, kā arī no privātkolekcijām, kuras apzinājis un izstādei darbus atlasījis viens no tās dalībniekiem fotogrāfs Vitālijs Smirnovs.
Uz Liepāju izstādi atvedis muzeja "Царскосельская коллекция" direktors Aleksandrs Ņekrasovs. Tieši pirms gada Liepājas muzejā eksponējās viņa un Andreja Kuzņecova gleznu izstāde "Divi skatījumi". Tad arī tika noslēgts sadarbības līgums starp Liepājas muzeju un muzeju "Царскосельская коллекция".
Izstādē "Melnbaltā Pēterburga" apskatāmi pavisam 20 fotomākslinieku darbi. Tie ir plaši pazīstamie meistari Boriss Smelovs, Aleksandrs Kitajevs, Staņislavs Čabutkins, Andrejs Čežins, Igors Ļebedevs, Aleksandrs Ņikiporecs, kā arī jaunās paaudzes fotogrāfi: Igors Brjakiļevs un viņa "eksperiments ar caurumu bundžiņā" kā daļu no projekta "Saules dūriens", Jurijs Molodkovecs ar fotogrāfijām no cikla "Marmors", kurās Ermitāža interjera fragmenti tverti no to atspīduma uz marmora sienām.
Aleksandrs Kitajevs ir starptautiski atzīts fotogrāfs, 2006. gadā bijis Parīzes mērijas stipendiāts, ar vairāk nekā 70 personālizstāžu pieredzi, piedalījies vairāk nekā 150 grupu izstādēs Krievijā, Anglijā, Vācijā, Holandē, Grieķijā, Itālijā, Šveicē. Kā izstāžu kurators realizējis 17 projektus. Andrejs Čežins ir galerijas "ФОТОimage" direktors, izveidojis 60 personālizstādes, piedalījies 150 grupu izstādēs Krievijā un ārzemēs. Staņislavs Čabutkins ilustrējis vairāk nekā 50 grāmatu un albūmu, piedalījies vairāk nekā 100 izstādēs. Boriss Smelovs, kura dzīve 47 gadu vecumā traģiski aprāvās 1998. gadā, 1970. gados bija kļuvis ja ne gluži par disidentu, tad par "citādi domājošu fotogrāfu". Tā viņu raksturo laikabiedri. Piedalīšanās oficiālās izstādēs Smelovam bija liegta. Tikai pārbūves laikā viņš varēja uzsākt intensīvu izstāžu darbību kā dzimtenē, tā ārzemēs: Anglijā, Vācijā ASV, Somijā, Norvēģijā.