MBrasmane PLAKATSNo 2020. gada 17. decembra līdz 2021. gada 31. janvārim Latvijas Fotogrāfijas muzeja izstāžu zālēs būs skatāma fotogrāfes Māras Brašmanes personālizstāde “Atskatoties”, kurā būs redzamas unikālas melnbaltās fotogrāfijas par dzīvi Rīgā un dažādās Latvijas mazpilsētās.
Izstāde “Atskatoties” ir gluži kā personīgo atmiņu albums, kura tapšanu motivējis konstantais laika ritums, pārmaiņas un liktenīga aizraušanās ar fotogrāfijas mākslu. Māras Brašmanes fotogrāfijas netapa citu acīm, bet kalpoja kā izziņas līdzeklis, lai atklātu sevi, savus sapņus, intereses un arī iemācītos tuvoties cilvēkiem, vienlaikus dokumentējot pasauli sev apkārt un izmaiņas tajā. Izstādē redzamajos darbos atklājas autores mīlestība pret dzīvi un cilvēku, interese par laiku, mirkļa burvību, jaunību, darbu, atpūtu, priekiem, rūpēm un iztikšanu.

Henriks Dunkers plakātsLabdien, cienījamie kolēģi, muzeja draugi un atbalstītāji!  Ielūdzam Jūs piedalīties Latvijas Fotogrāfijas muzeja organizētajā sarunu vakarā ar izstādes “Saistīts ar Latviju” autoru Henriku Dunkeru, kurš pirmo reizi notiks attālināti ZOOM platformā. Tikšanās notiks attālināti ZOOM platformā, ceturtdien, 19. novembrī, plkst. 19:00. Pasākuma valoda: Angļu.

Henriks Dunkers Liepāja pēc pusdienas 2017No 12. novembra līdz 13. decembrim Latvijas Fotogrāfijas muzeja izstāžu zālēs skatāma somu fotogrāfa Henrika Dunkera personālizstāde „Saistīts ar Latviju”.
Sešās dažādās fotogrāfiju sērijās — “Rados ar Latviju”, “Karostas tapetes”, “Liepāja pēc pusdienas”, “Zivis”, “Studio Kapsēde” un “Dāvana pēc protokola” — Henriks Dunkers sniedz ieskatu savās refleksijās par Latviju un šeit pavadītajiem pēdējiem astoņpadsmit gadiem.
2002. gadā sākās autora regulārie ģimenes braucieni uz Latviju, kā rezultātā tapa vizuāli novērojumi par valsts kultūru, tās estētiku un vēsturi. Pielāgojoties jaunajam sociālajam klimatam Latvijas lauku reģionos un saskaroties ar valodas barjeru, autors ir uzsācis dialogu, izmantojot paša radītās vizuālās realitātes. Šīs realitātes, kurās atpazīšanai ir liela nozīme, raksturo atrasto objektu izmantošana un krāsaini atmosfēriskas ainas, kā arī rūpīga uzmanība detaļām. Fotogrāfijās redzamie ikdienas priekšmeti un ainas ir atrodamas lielākajā daļā Latvijas mājsaimniecību un sabiedriskās vietās. Vēlākajos darbos autors ir palielinājis atrasto priekšmetu dažādību no viegli pieejamiem objektiem līdz tiem, ar kuriem apmainās politiskā elite un kas glabājas ārpus parasto latviešu redzesloka. Savos jaunākajos darbos Dunkers uzņemas ziņkārīga novērotāja lomu, kurš klaiņo pa Liepāja ielām.
Plakāts Harri PelvirantaNo 8. oktobra līdz 8. novembrim Latvijas Fotogrāfijas muzeja izstāžu zālēs skatāma somu fotogrāfa Harri Pelviranta personālizstāde „Vardarbības horeogrāfija”.
“Vardarbības horeogrāfija” ir fotoprojekts, kurš pievērš uzmanību vēsturiskām preses fotogrāfijām, kurās ir attēlota vardarbība, un vizuāli pārinterpretē tajās redzamo, kombinējot jaunus darbus ar atrastām un pielāgotām fotogrāfijām. Pēdējos divdesmit gadus Harri Pelviranta ir interesējies par fotogrāfijām, kurās redzama vardarbība, ik pa laikam šādus attēlus iegādājoties. Šo dīvaino un spokaino preses fotogrāfiju kolekciju veido jau 120 attēli. Tajās redzami tādi notikumi, kā rasistiski uzbrukumi pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados, vēderā sašauts vīrietis lielveikala priekšā septiņdesmitajos gados, zēns, kuru piekāva policisti, četrdesmitajos gados un konflikts starp studentiem un policiju demonstrāciju laikā sešdesmitajos gados.
Alnis Stakle Ne zirgs ne tigeris plakatsCeturtdien, 24. oktobrī, plkst. 18:00 Latvijas Fotogrāfijas muzejs ielūdz uz sarunu vakaru un izstādes „Ne zirgs, ne tīģeris” apskati kopā ar tās autoru Alni Stakli. Maksa par ieeju 1,50 eiro (izstādes ieejas cena). Pasākums notiks latviešu valodā.
No 27. augusta līdz 4. oktobrim Latvijas Fotogrāfijas muzeja izstāžu zālēs skatāma latviešu fotogrāfa Aļņa Stakles izstāde „Ne zirgs, ne tīģeris”.
Alnis Stakle Ne zirgs ne tigeris plakatsNo 27. augusta līdz 4. oktobrim Latvijas Fotogrāfijas muzeja izstāžu zālēs skatāma fotogrāfa Aļņa Stakles personālizstāde „Ne zirgs, ne tīģeris”.
Kā pastāstīt par vietu, kura pastāv tikai tavā iztēlē? Šķiet, ka tur viss ir tieši tāpat kā visur - atsvešināti augstceltņu rajoni, lēts alus priekšpilsētas kafejnīcās, parkos vecāki ar bērniem, siltos pavasara vakaros krastmalā pikniko jaunieši, un pilsēta, kā parasti, beidzas ar zemes ceļu un noputējušu krūmu puduri. Tomēr tur viss ir kaut kā citādi. Un citādi domāts bez vīzdegunīgas eksotizācijas un dramatisma, bez pārsteigumiem, bet vienkārši citādi. Līdzīgi kā ejot, kad aiz ceļa pagrieziena paveras nākamā aina, kas nav nedz labāka, nedz sliktāka par iepriekšējo, bet tā ir citāda, un tu esi gatavs uz īsāku vai ilgāku mirkli to pieņemt kā mājas. Aļņa Stakles darbi ir par Ķīnu un nejaušībām, kas iezīmē ikviena cilvēka ceļu. To vizuālā retorika ir vērsta uz to, kā cilvēki identificējas ar kādu konkrētu vietu vai situāciju, kādi rituāli kalpo sociālu saikņu nodibināšanai un kur ir privātā un kolektīvā robežas. Iespējams, patiesākais ceļš, lai atklātu vietas un laika garu, ir spēt ieraudzīt īpašo vienkāršajā un ikdienišķajā, kas arī ir šo darbu pamatā.
Joachim Schmid no sērijas "Estrelas amadas Mīlas zvaigznes" 2013Ceturtdien, 30. jūlijā, plkst. 18:00 Latvijas Fotogrāfijas muzejs un Rīgas Fotogrāfijas biennāle 2020 ielūdz uz sarunu un izstādes „Wunderkammer” (“Brīnumistaba”) apskati kopā ar tās kuratori Šeldu Puķīti. Maksa par ieeju 1,50 eiro (izstādes ieejas cena). Pasākums notiks latviešu valodā.
Wunderkammer plakatsNo 24. jūlija līdz 23. augustam Latvijas Fotogrāfijas muzeja izstāžu zālēs skatāma Rīgas Fotogrāfijas biennāles 2020 starptautiskā grupas izstāde “WUNDERKAMMER” (“Brīnumistaba”). Izstādē piedalās mākslinieki no Latvijas, Spānijas, Igaunijas, Vācijas, Lietuvas un Somijas. Izstādes kuratore - Šelda Puķīte (LV).
Iedvesmojoties no ziņkārības kabineta tradīcijas, kas savu uzplaukumu piedzīvoja 16. gadsimtā, starptautiskā grupas izstāde “Wunderkammer” pievēršas kolekcionēšanas fenomenam mūsdienu mākslinieku radošajā darbībā. Izstādes ideja radusies, atsaucoties uz biennāles šā gada tematisko fokusu – realitātes arheoloģiju, kas aicina, pētot dažādus pagātnes slāņus, pievērsties arī mūsdienu digitālā mantojuma perspektīvai. Ziņkārības kabineti bija neatņemama augstmaņu un aristokrātu dzīves sastāvdaļa, kuros viņi nereti uzglabāja dažādus retus vai savdabīgus priekšmetus, izstādot un izrādot tos saviem viesiem. Kolekcionēšana, ietverot sevī domu par pasauli kā dažādu stāstu, zināšanu un brīnumainu objektu apvienojošu visumu, dažādos laikos kalpojusi par iedvesmas avotu arī māksliniekiem, dodot iespēju radīt individuālas, vizionāras un nenoliedzami skaistas mikropasaules. Izstādē “Wunderkammer” skatāmās mākslinieku kolekcijas variējas no dzīvnieku fotogrāfiju sērijām līdz pat procesuāliem performanču darbiem.
Elijuss KņiežausksRīgas Fotomēnesis aicina uz lietuviešu fotogrāfa Elijusa Kņiežauska izstādes "Trash Society" (Krāmu sabiedrība) atklāšanu, kas norisināsies piektdien, 12. jūnijā plkst. 19.00, pie Tallinas ielas kvartāla miskastēm.
Kņiežausks fotogrāfiju sēriju sācis veidot Paņevēžos, cenšoties atainot parādību, kas var notikt tikai pilsētā un tikai ar cilvēkiem. Fotogrāfijās mēs redzam cilvēkus, lielākoties bezpajumtniekus, kas atvēruši atkritumu konteineru vākus. “Es nolēmu fotografēt ar platleņķa objektīvu no konteineru apakšas, lai dotu šiem cilvēkiem dievišķu augumu un palūgtu ieskatīties kamerā. Lielākajai daļai skatītāju acu kontakts, ko viņi saņem, skatoties šos fotoattēlus, ir vienīgā reize, kad viņi ir kontaktējušies ar šiem cilvēkiem," stāsta pats autors.
fm viz 04 1Trešdien, 10. jūnijā plkst. 19.00, Mārtiņa kapos Pārdaugavā (Hāmaņa iela 4) notiks mākslinieces Elīnas Semanes izstādes “Viss ir sūds, izņemot čuras” atklāšana. Pasākums notiek festivāla “Rīgas Fotomēnesis 2020” ietvaros. Atklāšanas laikā māksliniece piedāvās barbekjū, bet ar mūzikālo priekšnesumu uzstāsies DJ REYWYA.
Fotogrāfijās Elīna Semane atklāti un drosmīgi dokumentē savu ikdienu, draugus, nebaidoties runāt par tādām tabu tēmām, kā depresija, nāve un pašiznīcināšanās. "Tās ir dusmas uz pasauli, kas balstās nesakārtotās attiecībās pašai ar sevi," saka autore. Kapi izvēlēti par izstādes norises vietu, jo nāves tēma caurvij mākslinieces darbus un personīgo dzīvi, bet tajā pašā laikā viņa to uzskata par ideālu izstādes un brīvā laika pavadīšanas vietu. “Tā ir kā paradīze zemes virsū.”