TF7 2018 afishaNo 8. oktobra līdz 1. novembrim Rīgas Centrālās bibliotēkas 2. stāvā būs apskatāma izstāde "Totāla Fotogrāfija / Dublis Nr.7". TF4 ir Latvijas fotogrāfu apvienība, dibināta 2011. gadā Rīgā, kura darbojas dokumentālās fotogrāfijas žanrā.
Šī ir jau septītā apvienības izstāde. Šoreiz TF4 projekta ietvaros tiek prezentētas divu autoru — Irēnas Stefanovičas un Andželinas Brailko — personīgās izstādes.
Foto Kristine MadjareCeturtdien, 11. oktobrī, plkst. 18:00 Latvijas Fotogrāfijas muzejs ielūdz uz sarunu vakaru un izstādes "Izstāde pēc izstādes" aplūkošanu kopā ar autoru – fotogrāfu Arni Balčus. Maksa par ieeju 1,50 eiro (izstādes ieejas cena).
Sarunu vakara gaitā viesiem būs iespēja aplūkot izstādi kopā ar izstādes autoru, jautāt un noskaidrot to, kas šķita nesaprotams vai nepieņemams, apmeklējot izstādi.
Tā ir izstāde par fotogrāfa-mākslinieka darba specifiku, radošo mantojumu, attiecībām ar skatītāju un varu. Izstādē "Izstāde pēc izstādes" A. Balčus pievēršas jautājumiem, kas skar fotogrāfa-mākslinieka radošo mantojumu – kā to aptvert, atlasīt, aprakstīt, kontekstualizēt, popularizēt, saglabāt un izstādīt?
afisha_TF4_foto_izstadeNo 8. oktobra līdz 1. novembrim Rīgas Centrālās bibliotēkas 2. stāvā būs apskatāma izstāde "Totāla Fotogrāfija / Dublis Nr.7". TF4 ir Latvijas fotogrāfu apvienība, dibināta 2011. gadā Rīgā, kura darbojas dokumentālās fotogrāfijas žanrā.
Šī ir jau septītā apvienības izstāde. Šoreiz TF4 projekta ietvaros tiek prezentētas divu autoru — Irēnas Stefanovičas un Andželinas Brailko — personīgās izstādes.
Irēnas Stefanovičas foto projekta nosaukums ir "Postcards from.. / Pastkartes no..". Atgriežoties no dažādām pilsētām, mēs vedam atmiņas un iespaidus. Ceļojam, pērkam un nosūtām draugiem pastkartes. Pastkartes no tām vietām, ko vēlamies atcerēties un noglabāt. Kur paliek mūsu fantomi.
Balčus plakātsNo 27. septembra Latvijas Fotogrāfijas muzeja izstāžu zālēs skatāma fotogrāfa Arņa Balčus izstāde "Izstāde pēc izstādes".
Tā ir izstāde par fotogrāfa-mākslinieka darba specifiku, radošo mantojumu, attiecībām ar skatītāju un varu.
Izstādē "Izstāde pēc izstādes" A. Balčus pievēršas jautājumiem, kas skar fotogrāfa-mākslinieka radošo mantojumu – kā to aptvert, atlasīt, aprakstīt, kontekstualizēt, popularizēt, saglabāt un izstādīt? Parasti māksliniekam dzīves laikā veidojas ievērojama darbu kolekcija, taču situācijā, kad to nav iespējams realizēt, institucionalizēt vai utilizēt, tā kļūst pašam autoram gan par nopietnu loģistikas problēmu, gan ietekmē viņa pašapziņu. Lai arī izstādei ir retrospektīvs raksturs, tās mērķis ir ne tikai atklāt Arņa Balčus centrālo darbu tēmu – Latvijas identitāte, veidojot jaunu naratīvu no galvenokārt veciem darbiem, bet arī rosināt diskusiju par mākslinieku, institūciju, kuratoru, kolekcionāru un pētnieku lomu un atbildību mākslas vēstures veidošanā. Līdz ar to par nozīmīgiem izstādes elementiem kļūst pat telpu iekārtojums, klātesošais darbu apjoms, kuratora un pētījuma neesamība.
Elīna Ruka RelativitateCeturtdien, 16. augustā, plkst. 18:00 Latvijas Fotogrāfijas muzejs ielūdz uz ekskursiju ar izstādes "Visi viļņi pieder jūrai" autori-fotogrāfi Elīnu Ruku. Maksa par ieeju 1,50 eiro (izstādes ieejas cena).
Ekskursijas laikā apmeklētājiem būs iespēja jautāt autorei par izstādes "Visi viļņi pieder jūrai" ideju, tapšanu un rezultātu, noskaidrot jautājumus, kas radās, apmeklējot izstādi.
Izstādē "Visi viļņi pieder jūrai" apskatāmi darbi, kas radīti laikā no 2015. līdz 2018. gadam, atspoguļojot autores rokrakstu, kas veidojies studiju laikā ASV. Izstādē ir iekļauti darbi no cikla "Aqueous".
Elīna Ruka RelativitāteIzstādē "Visi viļņi pieder jūrai" apskatāmi darbi, kas radīti laikā no 2015. līdz 2018. gadam, atspoguļojot autores rokrakstu, kas veidojies studiju laikā ASV. Izstādē ir iekļauti darbi no cikla "Aqueous".
Impulss ūdens tēmai autorei radās neizpratnes dēļ, kā ūdens spēj vienlaicīgi ar milzu spēku vilināt un atgrūst. Jūra vienmēr viņu valdzinājusi tās noslēpumainības un dažādības dēļ. Lai cik liela būtu apbrīna par šo dabas varenību un skaistumu, jūra autorei radīja arī neizskaidrojamas bailes, kas vēl joprojām ietekmē viņas dzīvi. Daudzās filozofijās ūdens saistās ar emocijām, zemapziņu un intuīciju. Apmēram 60% cilvēka ķermeņa sastāv no ūdens, iespējams, tādēļ ar ūdeni saistītas lietas uztveram tik emocionāli. Kad skatītājs vēro E. Rukas darbus, autore vēlas, lai viņš jūt, reaģē.
Īvs Ullens. Oranžā un sarkanā kompozīcija #1, Malaga (Spānija), 2013No 16. jūnija Rīgas Centrālajā bibliotēkā Rīgas Fotogrāfijas biennāles 2018 ietvaros būs skatāma beļģu mākslinieka Īva Ullens (Yves Ullens, 1960) personālizstāde "Apliecinājums", kas tapusi sadarbībā ar Daugavpils Marka Rotko mākslas centru un Rīgas Centrālo bibliotēku. Izstāde būs pieejama apmeklētājiem līdz 30. jūnijam.
Īva Ullensa mākslinieciskais talants atklājās diezgan vēlu, pateicoties negaidītai fotogrāfijai, ko viņš uzņēma Turcijā. Netīšs izpludinājums modināja viņa iedzimto abstrakcijas un gaismas saspēles izjūtu. Pamazām viņš izstrādāja savu fotografēšanas tehniku, kas paredz kameras brīvu kustību, gandrīz deju, kad mākslinieks ļaujas savām emocijām un iztēlei. Īvs Ullenss, radot savus darbus, daudz iedvesmojies no ceļojumiem un ikdienas dzīves, to ietverot negaidītā kompozīcijā, kas ir koša un krāsaina un nereti līdzinās glezniecībai. Viņa darbi no sērijas "Krāsainā meditācija" atgādina amerikāņu mākslinieka Marka Rotko krāsu laukumu gleznojumus, kuros audeklu klāj viena vai vairākas krāsas ar neskaidrām kontūrām.
Zofija Kraveca. Attēls no autores Instagram konta13. jūnijā plkst. 17.00 Cēsu Izstāžu namā tiks atklāta poļu jauno fotogrāfu izstāde "Identitātes problēmas", ko organizē Rīgas Fotogrāfijas biennāle 2018 sadarbībā ar Pašvaldības aģentūru "Cēsu Kultūras un Tūrisma centrs". Izstāde būs apskatām līdz 15. jūlijam.
Izstādē četri poļu fotogrāfi Irena Kalicka (Irena Kalicka, PL), Zofija Kraveca (Zofia Krawiec, PL), Mateušs Sarello (Mateusz Sarello, PL) un Marta Zgerska (Marta Zgierska, PL) atklāj savu redzējumu par mūsdienu cilvēka dzīvi, viņa ikdienas cīņu ar ķermeni, vidi, ar tuviniekiem un svešiniekiem. Atšķirībā no daudzu gadu desmitus piekoptās prakses dokumentēt tautas vēsturi un stiprināt kultūras kodolu, mūsdienu poļu fotogrāfi izvēlas pievērsties personības attīstības procesam, bieži vien to skatot traumu un terapijas kontekstā.
Līcis Ribak LFMNo 14. jūnija Latvijas Fotogrāfijas muzeja izstāžu zālēs skatāma fotogrāfes Anitas Līcis-Ribak izstāde "Neatgriešanās".
Anitas Līcis-Ribak izstāde "Neatgriešanās" atspoguļo vienas latviešu ģimenes divu paaudžu pieredzi divos atsevišķos Latvijas vēstures posmos. Balstoties uz autores mūsdienu fotogrāfijām, ģimenes arhīviem, etnogrāfiskajiem materiāliem un kartēm, tās vizuālā stāstījuma mērķis ir izklāstīt ne tikai vienas ģimenes vēsturi, bet Latvijas valsts 20. gs. traģisko likteni. Izstāde sastāv no divām fotogrāfiju sērijām – "Sibīrijas Gulaga Bērni" (“The Children of Siberian Gulag") (2010-2018) un "Gaistošais ceļš" (“Evanescent Road") (2014-2018).
Pasaki Līgatne Foto Dzintra DreimanePašvaldības aģentūra "Līgatnes novada Kultūras un tūrisma centrs" sadarbībā ar fotomāksliniekiem Jāni Pešiku un Vitu Meieri veido līgatniešu veltījumu Latvijai simtgadē - mākslas fotogrāfiju izstādi "Pasaki Līgatne", kuru atklās Līgatnes kultūras namā, 3.jūnijā plkst. 18:00. Fotogrāfijas tapušas trīs meistarklašu ciklā: "Pamani Līgatni", "Piedzīvo Līgatni" un "Pasaki Līgatni", kurās piedalījās aktīvi Līgatnes novada iedzīvotāji.
Sekojām rīta saulei un apsarmojušai dabai, ķērām pīļu un gulbju dejas uz ūdens, izstaigājām rudenīgās takas un vērojām panorāmas, pamanījām dabas sīkumus un Līgatnes arhitektūras nianses, uzklausījām līgatniešus un pieskārāmies pamanītajām!