Daudziem šķiet nav skaidrs, ka reklamēt savus fotopakalpojumus nav iespējams visās vietās. Pat arī ja to tikai plānojat darīt - izveidot savu portfolio, komercfotogrāfiju glabāšanu uz servera utt., tad pirmais, ko ir jāizdara, tad ir jāizlasa noteikumi.
Heh, nesen ieliku ebay pārdošanā savu canon 50d ar sigmu 17-80 f2.8 ar filtru, somu, divām bačām, un cf8gb, viss bija lietots aptuveni divas nedēļas, bet sanāca tā, ka jāpārdod, cenu uzliku 780poundi. Pēc 10minūtēm ienāku, ir pārdots. Uz meilu atnākusi vēstule, dear pircējs jūsu prece ir pārdota un klāt pievienota vēstulīte no pircēja. " Sveiki, nopirku jūsu fotoaparātu kā dāvanu savam vīram, viņš strādā interpolā kā reportieris, bet pašlaik atrodas Nigeria, tāpēc jautāju vai būtu iespējams viņam nosutīt aparātu uz Nigeriu, jo viņam drīz ir dzimšanas diena un vēlos sagādāt pārsteigumu. Pievienoju 70 funtus par piegādi"... Nu ok, aizeju uz pastu uzjautāju cik tas maksās un vai ir iespējams. Šie man atbild jā viss okej, nes tik šurp.
wordpress tēma fotogrāfiemFotogrāfu vidū ir populāri veidot savas personīgās Web lapas un izvietot tajās savu portfolio, lai klienti var ērti apskatīties viņa veikumu. Dažiem ir arī savs blogs (tīmekļa dienasgrāmata). Ja jūs strādājat foto jomā profesionāli (komerciāli), tad mūsdienās tas jau ir gandrīz obligāta prasība pēc savas Web lapas. Savu blogu izveidot ar wordpress.com vai blogger.com var izveidot ļoti ātri un pavisam vienkārši. Tomēr izveidot Web lapu ar savu domēnu uz sava servera ir daudz prestižāk. Liekas šobrīd populārākais un viens no ērtākajiem gatavajiem moduļiem šim mērķim ir Wordpress blog ar attiecīgu tēmu, kas jums praktiski neko daudz neizmaksās.
fotomotoJa kādreiz staigāja apkārt pa Rīgu fotogrāfi un piedāvāja foto, moto, loto, tad tagad ir izveidota interneta mājas lapa ar līdzīgu nosaukumu un tur varat ievietot safotografētos attēlus, kur klienti varēs paši izvēlēties cik daudz un kādus attēlus viņiem vajadzēs. Visticamāk jūs vēl pagaidām nepārdodat savas fotogrāfijas, bet šī varētu būt viena no daudzajām iespējām kā grūtajos apstākļos gūt papildus ienākumus.
Visai interesants mārketinga (reklāmas) triks tiek izstrādāts no kompānijas "Magick Effects Photography" puses, piedāvājot konkursu jaunlaulātajiem. Balvā kāds jaunlaulāto pāris varēs saņemt bezmaksas kāzu fotografēšanu laika posmā 2009.-2010.
Annie Leibovitz 1980Daudziem fotogrāfiem pasaulē slavenā fotogrāfe Annie Leibovitz ir kā kulta objekts, jeb elks kam sekot, fanot, pētīt un analizēt darbus, vai arī vienkārši tā ir viena no favorītēm, kuras darbi neatstāj vienaldzīgu.
Šoreiz būs raksts kādu vēlējās anonīmie neapmierinātie amatierfotogrāfi - vienkārši publicēta saite uz oriģinālo vienu autoru un paši varat burtot citā mēlē. Šoreiz netiks apkopoti, izanalizēti un galu galā sarakstīti ieteikumi, kas piemēroti tieši Latvijas foto nozarei. Netiks pētīts kāda situācija ir pasaulē, bet atstāts konkrēti Krievijas variants, kur ir minēti viņu likumi un tiesības. Tad cerams sapratīsiet kāda ir atšķirība starp normāli sagatavotu informāciju un kāda tā ir izejmateriālā. Latvijā it kā esot speciālisti, kas par lielu naudu ir ar mieru stāstīt par šo tēmu, bet tās ir tikai baumas un diez vai informācija būs no prakses - tātad reāla un nevis tikai teorētiska.
Atšķirība starp kaislību uz foto un naudas pelnīšanu foto biznesā ir kā diena pret nakti. Daudzu jauno fotogrāfu problēma ir faktā, ka tie jauc aprīkojumu un talantu ar māku gūt ienākumus.

Foto mārketinga "guru" Rodnijs Vašingtons saka, ka "ļoti bieži tiek pieļautas 7 kļūdas, kuru novēršana ļautu ievērojami paaugstināt Jūsu iespējas gūt ienākumus no Jūsu kaislības uz foto".

Parasti gada beigās apkopo padarīto un nosprauž jaunus mērķus nākamajam gadam vai gadiem. Ja esat izveidojis savu mājas lapu vairākus gadus atpakaļ, tad iespējams vajadzētu to ar kritisku aci vēlreiz pārskatīt un iespējams ieviest izmaiņas. Parasti jums pašam viss ir saprotams, bet vai to saprot arī klienti vai parasti mājas lapas apmeklētāji? Vai visu var tā vienkārši atrast? Tādēļ apkoposim dažādas kļūdas, kas tiek pielaistas Web lapu veidošanā.
Ne tikai modeļiem ir savi portfolio, bet arī fotogrāfiem. Tas ir speciāls albūms, kur apkopoti fotogrāfa padarītie darbi un potenciālais klients tos var apskatīt, kā arī novērtēt vai tas ir tas ko viņš vēlas vai tomēr gribās kaut ko citu. Agrāk bija visai sarežģīti braukāt pie dažādiem klientiem, rādīt visas tās bildes un tikai daži kaut ko izvēlas - lieks laika un naudas patēriņš. Internets mums ir atvieglojis dzīvi un visu var izdarīt elektroniski. Ja daudzi jau sataisījuši Web lapas un tur piedāvā aplūkot fotogrāfijas, tad ir vēl citi prezentācijas varianti un viens no tiem ir video.